Publisert av: tornerose | februar 11, 2008

Hva har DU i håndvesken?

veske1.jpg

Kvinnens mest brukte «eiendel», hva er så i den? Kanskje sier innholdet noe om deg som person?

Min håndveske er både postkasse, søppelkasse, en plass for det nødvendigstee og noe man alltid drar med seg uten å tenke over det en gang. Og hjelpe meg hvor mye vesken kan romme! Og opprydding glimter selvfølgelig med sitt fravær, for det er rett og slett ikke gøy å rydde i vesker. Innholdet i min veske gjør at jeg alltid kan opptre etter speiderloven; «alltid beredt«. For tenk om atte hvis om atte jeg kanskje trenger det eller det? I en kvinnes veske finnes krisehjelp for enhver situasjon. Tiden er forbi da man kun hadde lommebok, nøkler og mobil. Nå er tyngden på vesken mer som en bag å dømme.

Etter nærmere beskuelse oppi kaosvesken finner jeg:

Mobil, nøkler og telefon, hvis ikke de allerede ligger i ytterjakken? Så hva er så resten? Her er kvalmestillende, parasether, tamponger og nesespray. Ikke en, men til ulikt bruk, kan jo aldri vite når influensaen blir kastet over en liksom. Holder ikke med en tampong, en hel pakke må til… Kan jo være andre enn oss som får mensen…Almanakken, kunne jo være man møter noen som vil ha en avtale med en? Heldigvis er størrelsen mindre iår, i fjor var den på størrelse med en predikants bibel.Jeg fant 13 hårstrikk, to spenner, en klype, og ett par øredobber om man vil pynte seg på veien.Endel oppskrifter fra butikken, hmm, ja vel…4 kulepenner.. For hvorfor ikke ha så mange, for når man trenger dem finner man gjerne ingen?Lønnslipp og et par brev som ikke har kommet opp igjen fra vesken. Ja, det var den vennebursdagen ja, ups det har jeg glemt å gi beskjed om.Der er lipglosser, leppestift, consealer..Fordi du fortjener det..og skal se vakrest mulig ut anytime.

I bunnen ligger alle fishermans friendsene som aldri vil bli værende oppi pakken sin. Nå ligger de udelikate blant sandkorn og skitt, til skrekk og advarsel sammen med innholdet av et par pakker Extra. Og jeg undres hvorfor ialledager jeg ikke tar dem ut? De spises jo ikke. Har du lyst på dem kanskje? Neppe.

Kvitteringer.. Hvorfor svarer jeg alltid «ja» på om jeg vil ha kvittering når de alltid blir bunnfyll i vesken?

Ørepropper.. faktisk en livredder. Men trenger jeg 3 par? Sist jeg sjekket hadde jeg bare ett par ører..

Mobile duppedingser, ett par handsfri, laderen, veske til mobilen jeg aldri bruker lell, for det tar tid å skulle ta den ut og inn i en fart.

Fant noe rart, en biteskinne i boksen sin, hvorfor det tro? Kanskje for situasjoner som jeg plutselig trenger å slappe av i kjeven? Men hvem går med sånt på gata? Ikke jeg iallfall.

Det mest frustrerende med å være så forutseende og forberedende til enhver situasjon er at rotet i vesken gjør så man ikke finner det man trenger allikevel, så whats the point? Man står og graver med hånden nedi og lurer på om vesken blir større og større for plutselig rommer den nesten en hel butikk. Man gir opp forsøket på å finne den etterlengtede duppedingsen etter å ha endevendt hver tomme.

Kjenner en viss blyghet hvis noen titter oppi kaoset. Hva vil dem tro? At jeg har like lite orden på livet som innholdet i vesken? Også jeg som hater rot. Nei, det er bare en ting å gjøre. Vårrengjøring er på sin plass. Jeg skal ta ut 95% av tingene, slik at jeg orker å bære den med meg. Jeg skal til og med bytte til en mindre veske, så er kanskje problemet løst? Jeg oppfordrer alle herved til å skrive det rareste de fant i vesken sin og ikke minst; brett opp armene jenter, nå er det vår og det trengs en sjau!
Tordenlill tok oppfordringen

Responses

  1. Fantastisk hvor mye det er plass til en en veske!
    Alltid beredt, ja. Men hvor beredt er det nødvendig å være liksom?:-)

  2. Hehe, nei ikke sant? Har du noe spennede i vesken din?

  3. Du får se 🙂

  4. Tja, Tror strengt talt jeg trenger alt….Skal vi se. Medisinske preparater ann mass + spypose! Lighter, (noen rundt meg kunne jo trenge den!) Penn og papir. Tyggis, nøkler, bind, truseinnlegg, våtservietter. Snørrpapir, nesespray, halstabeletter. Ørepropper. Votter, refleks. Vanlige servietter. Briller til bruk i solarium + en liten solkrem til samme bruk! (?) Diverse gavekort. Pengboka. Masse kort og greier. Lip gloss, mascara, lipsyl, q-tips (en hel liten hær!) lommespeil. -ALLTID beredt!

    Men bruke jo nesten ingenting gitt…..!!!! :o)

  5. hehe, jeg kjente igjen mye her gitt, om innholdet i en veske. Og den er alltid så rotete hos meg! Finner aldri det jeg skal ha med en gang jeg stikker hånda nedi, også ender det med at jeg må endevende hele veska og ta ut alt hehe.
    Men tror du er verre enn meg *ler*. Tretten hårstrikker var litt å ta i her, he he. Jeg prøver så godt jeg kan å leve så enkelt som mulig, på en måte, og dermed har jeg kuttet ned på alle duppedittene også, og veska er igrunn ikke så stor, men den henger godt over skulderen, eller jeg går med den i hånda. Akkurat nok plass til mobil, røyk, lommebok, nøkler og litt til, som et bittelite speil kanskje. Almanakken hadde jeg med meg overalt før, men den tar for stor plass nå 🙂 Også er det alltid tyggis og smertestillende og beroligende der 🙂

  6. Godt det ikke er bare meg som aldri rydder veska;)
    Det med å leve enkelt hørtes fint ut… ha en visjon om å få til det.. en gang:)

    Ha en fortsatt fin dag!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

