Publisert av: tornerose | februar 20, 2008

Tornerose tar kjerringtesten

Ble inspirert til å ta kjerringtesten etter å ha lest bloggen til Lothiane

Siden jeg alltid har fått høre at jeg er så huslig av vennene mine, (noe jeg ikke vet om er positivt eller negativt ladet), så er jeg redd jeg er et skikkelig kjerringemne..

Hvis du ikke er sikker på om du holder på å bli, eller kanskje allerede ER kjerring, bør du ta kjerringtesten. Hvis du nikker gjenkjennende til mindre enn 5 av kjerringtegnene under, kan du slappe av vel vitende om at du langt fra er noen kjerring. Treff på 5 -10 kjerringtegn viser at du er i faresonen. 10 – 20 JA viser at det definitivt er fare på ferde, mens over 20 JA tyder på at du burde gått av med pensjon.

Du bruker mer penger i uka enn i helgene
JA absolutt. Lenge siden det har vært helgerangling her.. Men det hender jeg kjøper litt dyrere og mer eksklusive råvarer til helgen. Men alt i alt er utgiftene større i uken. Her er hver dag en dag med muligheter, uavhengig om det er helg eller ikke.

Du har duk og blomsterpotte på TV-en
Hehe, nei.. Og det skal aldri heller skje..

Du rydder jevnlig i dypfryseren
Jeg må nok si nei, for jevnlig betyr vel forholdsvis ofte, og det kan jeg ikke skryte på meg. Avrimet fryseboksen for første gang på 1, 5 år. Fryseboksen driver jeg hele tiden og spiser meg nedover i, så det blir nok lenge til en avriming der..

Du synes det kunne vært gøy å prøve “en sånn hurtigvin”
Vet ikke helt hva som menes med hurtigvin, men jeg kan ikke fordra besk rødvin, noe som gjerne er tilfelle på billigvinene, dermed blir svaret NEI.

Du vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag
Nei, ikke nå fortiden, men i perioder har jeg hatt ukesmenyer!! Mest for å unngå å bli stående å glo inn i kjøleskapet hver dag ved middagstid uten å finne på noe, og ende med noe dårlig junkfood. I tillegg var jeg litt opptatt av å få i meg ulike næringstoffer. Men i disse dager er ingen planer lagt for ukens menyer.

Du synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær

TJA, alt til sitt bruk. Til speltbrødet jeg lager bruker jeg definitivt ferskgjær, ellers er tørrgjær anvennelig og kjekt.

Du synes middag kl 19.00 er sent
NEI. Det er ganske normal middagstid for meg. Middag kl 22 er sent for meg.

Du har fem kasser med julepynt
NEI. Har en boks.

Du kjøper julepynt på salg i januar
NEI

Du snakker helst med kvinner på fest

NEi, snakker med dem jeg vil snakke med uavhengig om det er gutt eller jente. Nå høres det med til historien at jeg nesten ikke kan huske sist jeg var på fest.

Du blir lykkelig over en ny kjele
Lykkelig NEI, men selvfølgelig glad siden jeg elsker gaver. Jo flere kjeler som jeg kan sette rett i oppvaskmaskina, jo bedre, da slipper jeg å vaske opp de andre for hånd før bruk. Lykke for meg kommer innenfra- noe man bestemmer seg for å være uavhengig av hva en har eller ikke har.

Du lager pudding eller grateng av alle middagsrester
NEI, ikke pudding og grateng, men spiser gjerne restene som de er til lunch dagen etter eller fryser ned.

Du spiser Kongen av Danmark eller Honningkamfer
NEI. Men det minner meg om farmor og barndom og gir meg nostalgisk minner.

Du spiser alltid rekecocktail til forrett
NEI, det finnes så mye annet som er bedre enn det. Men liker reker «naturell»

Du synes det er festlig med fiskekabaret
NEI. Har alltid synes kabaret eller aspick er oppskrytt.. Masse grønsaker og fisk som ligger og flyter i slibrig gele? Skjønner ikke at det skal være godt jeg da.

Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor
NEI. Har verken svigermor eller duker fra dem. Kanskje like greit å være singel?

Du har ferdiglagede middager med på påskeferie
NEI. Men har satt opp en meny på forhånd og kjøpt inn det vi trenger til hele ferien. Særlig er lammelår en tradisjon.

Du synes dronning Sonja har mange artige hatter
NEI. Vettu det bryr jeg meg lite om.

Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt
Hehe, nei. Jeg går med den fargen på strømpebuksen som matcher skjørtet, og det er gjerne sort eller grått.

Du har tellekant på trusene
NEI. Min truseskuff er det bare kaos i.. Det kunne sikkert også vært kastet halvparten oppi der, men er liksom ikke prioritert aktivitet.

Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe
NEI. Men jeg har gjerne en liten pose om jeg er kvalm den dagen, tilfelle jeg spyr. Ellers kjøper jeg desverre for miljøet alltid poser på butikken.

Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger
JA. Ikke nødvendigvis på polet men på apoteket, posten feks. Akkurat som om hjernen ikke husker det tallet mer enn noen få sekunder og jeg må derfor se på hver pling og så på egen lapp.

Du tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det fram på jobben
Nei. Har verken balkong elller blomsterbedd, men kunne funnet på å ta bilde av det jeg sår av urter på våren og vise stolt fram.

Du synes det er for sent å gå på nier’n på kino
Nei. Er B-menneske. Men er nesten aldri på kino så det er ikke noe problemstilling.

Du får såpe i julegave
NEI, heldigvis ikke lenger. Bruker ikke faste såper verken til bruk eller pynt. Eller forresten har noen med knæsje farger som matcher håndklærne, men de er overhode ikke i bestemorstil.

Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker
Nei. Det oppgaven har mormor i familien.

Du bruker samme tepose to ganger
JA. Det kan være om de er kraftige på smak.

Du har med pute når du skal kjøre langt i bil
JA faktisk. Men så har jeg ME også da og vet aldri når jeg trenger en hvil. Jeg har tepper liggende der også. Alltid beredt..

Du melder deg inn i bokklubben bare for å få kaffeserviset
JA det har jeg gjort før, men ikke siste årene siden skapene flømmer over av slikt. Men hadde det dukket opp ett helt flott ett kunne jeg nok kastet meg på.

Du har våtservietter i bilen
Hehe ja. Kjekt å ha når en blir klinete av spising osv..Har også bistått andre i nøden med våtservietter;)

Du soler deg i vanlig BH
Nei ikke på stranda eller i hagen, men kunne gjort det på en fjelltur eller på hytta feks. Om den var sort så ser man nesten ikke forskjell lell.

Du danser swing til all slags musikk
NEI. Jeg danser ikke, med mindre jeg er tvunget.

Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret
Nei, elsker å svømme, og synes det er godt å avkjøle toppen på varme dager. Er ikke så nøye på om jeg blir våt i håret, har ingen frisyre det er noe farlig med heller.

Du kjøper “gode” sko
JA, men ikke stygge sko. Skoa skal være gode. Og ja, har faktisk noen Ecco sandaler!

Du har paraply i håndvesken
NEI. Jeg kommer alltid på at det hadde vært kjekt etter det har begynt å regne.

Du tar selv initiativ til slektsstevne
NEI. Det vil jeg helst slippe. Er ikke det beste jeg vet å få høre «så stor du har blitt» av gamle tanter..

Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass
TJa, hender at jeg sparer på syltetøyglass for jeg lager noen ganger syltetøy med lite søtning selv.

Du bruker sukkerbit til kaffen

NEI. Bruker sjelden sukker.

Du serverer fyrstekake, rullekake, smurt lefse eller smultringer når du inviterer til kaffeselskap
Nei. Hos meg er det heller kaldretter, middager eller tapasretter.

____________________
MINE SVAR BLE;
7- ja
2- Tja

Testen viser at jeg er i faresonen! Jeg er begynnende kjerring, og vennene mine har helt rett, jeg ER huslig. Men igrunn stolt av det. For smaker da bedre med hjemmebakt brød eller middag fra bunnen enn grandiosa og bokselapskaus. Dessuten heter det at veien til mannens hjerte er via magen, så jeg har et fortrinn der. Jeg kommer nok aldri dit at jeg legger hekladuk på tv’n. Jeg har heller ikke begynt med antirynkekremer, så inni er jeg ung. Så jeg tar testen med knusende ro..

Responses

  1. Ta det bare med knuuusende ro :o)

    En gang fikk jeg rynkekremer fra tre forskjellige personer til bursdagen.. da ble jeg sur!

  2. Ta det bare med knuuusende ro :o)

    En gang fikk jeg rynkekremer fra tre forskjellige personer til bursdagen.. da ble jeg sur!

  3. Hehe, takk!
    JA tar det med knusende ro, men skjønner godt at du ble sur når det ble 3 rynkekremer på en gang!Da hadde jeg blitt sint..


Legg igjen en kommentar

Kategorier

