Publisert av: tornerose | februar 26, 2008

Trenger litt hjelp til selve wordpress-siden

Det har skjedd noe rart med siden min. Noen som vet hvorfor siden min plutselig har fått fete typer på mange av innleggene og kollonnene på siden? Noen som har erfaringer med det og har fått det samme? Kan ikke tro at jeg har trykt på noe for det kom når jeg la ut ett nytt innlegg, plutselig ble alt annet svart under. Noen som vet om det er noen instillinger som kan endre det? Går jeg inn på selve innlegget står det ikke at innlegget er skrevet i fetetyper. Nå ser det iallefall veldig «hardt» ut.. Råd mottas med takk!

Responses

  1. Jeg er langt fra noen ekspert – men det ser da fint ut nå? Er det tilbake til normalen?

    Jeg måtte skifte theme/design på min side fordi den plutselig begynte å gjøre «rare ting». Og hoppet tilbake til default (kubricks) theme. Etter at jeg skriftet har problemene vært borte.

    Men jeg har eget domene og host – du kjører via wordpress så det kan godt være at det ikke er sammenlignbart i det hele tatt.

    Håper noen andre kan hjelpe deg – eller at det var et forbigående problem som gikk sin vei og ikke kommer igjen! Som sagt synes jeg det ser helt fint ut nå.

  2. Ser at problemet dukker opp ganske langt ned på siden din, i posten om kjerringtesten.
    Kan det ha noe med at du har satt inn «more»-koden inni en uthevet kode?
    Prøv og gå inn og se etter i posten din, og flytt «more»-koden ut av det uthevede området. Uthevet heter vel «strong» i kodene.

  3. Hei begge! Det begynner først på innleggene nede i der, «å kommunisere i en…» Hvis jeg bytter tema, blir hele siden seende annerledes ut? Vil jeg miste toppen med bilde tro?
    Nå har jeg tittet etter «more»kode men kan ikke finne noe sånt inni der? Det står ikke noe kose på «strong» heller.. snodig… det burde det gjort om jeg hadde lagd det tro? Mulig jeg ikke skjønner helt hva du mente Eugenie, så gjerne inn med flere te-skjeer;)

    Takk for råd og vink begge!!

  4. Ikke godt å si hva som har skjedd, ser det er fet skrift på de nederste innleggene. Det du kan gjøre som kan fungere, er å gå på rediger/edit på hvert av innleggene det gjelder. Så må du merke alt som er fet skrift og klikke på b -for bold/fet, og se om den forsvinner til normal.
    Om det ikke går så kan du kanskje prøve dette: Klikk først på «Show/hide adwanced toolbar -helt til høyre på den lille verktøylinja over der vi skriver. Da får du opp en ekstra verktøylinje. Helt til venstre vil det stå format. Om du har markøren i teksten, vil det stå et eller annet i det feltet, flytter du markøren til hovedskriften, vil det stå noe annet -f.eks. Heading 3. I selve skriften, skal det stå under Paragraph. Så merk teksten, og klikk på Paragraph (om ikke det funket med b -fet/bold) og se om det funker.
    Det er det jeg tenker som kanskje kan fikse det, men du må ta et og et av innleggene.. Håper ikke jeg lager mer kluss for deg da 😉
    Håper det kan hjelpe 🙂

  5. Nå ser jeg det – lengere ned ja. Om det bare er der kan du jo la det ligge – jeg mener om alt videre fungerer så dropper jeg sånne historiske feil 😉

    Om du skrifter tema endres alt ja. Jeg har en videre tema enn deg (skriften dekker større felt) skriften din vil tilpasses temaet. Du mister bildet i hodet -men det kan du legge inn igjen, du mister det ikke fra wordpress bildefilen din. Bare i bloggens hode. Og du MÅ velge en blogglayout som gir deg rett til å endre hodebildet, dersom du da ikke kan en hel del sånn kode stoff og kan gjøre det uansett. Det kan ikke jeg! men du kan søke frem hvilke tema som gir deg rett til å legge eget bilde i hodet og hvilke osm er tynne/slanke som dette, og har en marg.

    Men som sagt; er det bare «der nede» så ville jeg blogget glad videre uten å bry meg for mye me det 🙂

  6. La temaet ditt være du, for du endrer alt dersom du bytter.

    Jeg tror problemet vil forsvinne når denne posten blir sjkøvet ned og vekk fra førstesiden. La det være urørt inntil videre, og se om det ikke blir ok igjen når kjerringtesten blir borte fra forsiden.
    Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan du kan endre posten, selv om jeg vet hva jeg ville gjort dersom jeg hadde kunnet redigere den.

  7. Å tusen takk, dere er virkelig søte alle sammen! Takk for hjelp, har prøvd litt av hvert nå ,men det virker ikke gitt. FÅr bare la det være denne skjønnhetsfeilen ja;) For blogge masse fremover…
    Hos meg er all skriften også litt hard på sidekolonnene til høyre.. men men.. det oppstod plutselig, kanskje det forsvinner plutsleig også?
    Iallfall takk for gode råd og vink!
    klem


Legg igjen en kommentar

Kategorier

