Publisert av: tornerose | mars 3, 2008

Helter som aldri går av moten…

Inntil bloggetørken har gitt seg og formstigning kommer, bruker jeg dagene på sofan sammen med mine helter i U2. De har fulgt meg trofast gjennom ungdomsårene og jeg blir aldri i grunn lei sangene, heller motsatt. Jeg blir mer og mer glad i musikken ettersom jeg lytter til dem. Kanskje kan man dele verden i to, de som liker og ikke liker U2? I mine ører er iallfall musikken i særklasse og jeg synes det er imponerende hvordan de har klart å produsere kvalitetesmusikk fra 80-tallet og til nå. De har klart å beholde særegenheten, men allikevel klart å tilpasse seg til utviklingen og fornyet seg. Det er noe eget over gitarspillet til Egde og stemmen til Bono. Bli med på en kulinarisk musikkopplevelse da vel..

 Først vaske og grinesangen; with or without you..(1987)

Acrobat, fra Actung Baby, utgitt i 1991… en god gammel slager..

Ultraviolet: Med karakteristisk U2-uling. Oh-oh-oh baby light my way..(1991)

Who’s gonnna ride your wild horses (1991)

Synge høyt i bilen eller dusjen sang; «Pride- In the name of love» (1984)

Kite (2000)

Stay[far away so close] 1993:

Walk on (2000):

Unchained melody (1989)

Beautiful Day, kurt er bra altså, men orginalen er heller ikke å forakte..(2000)

Where the streets have no name: (1987)

If God will send his angels (minner fra russetiden og «breaking up») 1997:

Yahweh fra det nyeste albumet, 2004

Selv om orginalen er knakende bra, så kledde det sangen at Mary J Blidge sang duett med Bono; One

City og blinding lights– helt fantastisk!! (2004)

Responses

  1. Herlig – så mange gode samlet på en gang ! Trenger ikke youtube når jeg har deg 😉

  2. hehe, så kjekt at du har meg;)
    Det er de sykmeldtes privilegium å bruke dagen i sengen og nyte go-toner og hylle noen gamle helter:) Jeg venter i grunn på et nytt album fra dem snart jeg, hørt noen rykter?

  3. Her har du fått samlet de fleste, ja 🙂

  4. Du – sendte deg en mail ang spørsmålet ditt . Gi lyd om du ikke har fått den!

    Ha en flott dag 😉

  5. Mail er kommet Randi;)

  6. U2!!!!! :o) *glise* Håper jeg får sjangsen til å dra på konsert en gang til. Var veldig sjabby på konserten i Norge, husker omentrent bare at det var jævli bra! hehehe…Mannen har foreslått en egen U2 sparekonto sånn at dersom de holder en konsert så drar vi! :o)

    Takk for den flotte tributen, Søta! :o)

  7. Takk for fin nattmusikk 🙂

  8. Angel; jeg vil også være med på sparekonto!!!!! Lurer meg med i kofferten jeg da;) Jeg har aldri vært på u2 konsert, men jeg VIL en dag..
    Vi to får digge sammen vi;)

    Rosa; bare hyggelig å bidra med litt natt musikk.. 🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

