Publisert av: tornerose | mars 6, 2008

Gi oss idag vår daglige klem…

klem.jpg

Navn; Tornerose
Diagnose: Mangel på berøring
Behandlingsplan: En overflod av klemmer
Prognose: Meget, meget god!

Igår og idag har jeg hatt akutt lyst på en klem. Ikke sånne virituelle klemmer, for de kan man på en måte ikke kjenne langt inne i hjerterota. Men en sånn ekte, god og laaaaaang klem, som varer en liten stund. Bare fordi klem er godt, klem er trygt, klem gir energi og effekten av den varer hele dagen. Det sies at man trenger minst 20 klemmer hver dag, for at kroppen skal ha det helt optimalt. Noe de færreste kanskje får til, med mindre man har barn. Det er faktisk bevist at klemmer forlenger livet. Men hvordan løser man det når man er enslig? Klemme på en pute? Finne seg en trestamme? Eller kaste meg over en tilfeldig (og heldig vil jeg si) forbipasserende eller en på butikken? Kunne vært et artig eksperiment. Kanskje kan jeg rett og slett gjøre som disse i videoen, gå med en plakat med «gratis klemmer» og se om noen bet på? Free hugs campain

Ja, gi oss i dag vår daglige klem
«En undersøkelse gjort av forskere ved Manchester Metropolitan University viser at en tredjedel av de spurte aldri hadde kroppskontakt med andre daglig, mens tre fjerdedeler lengtet etter å bli klemt mer enn de faktisk blir.»
Tydelig at det ikke bare er jeg som er i klemme-mangel.

Det sies faktisk at syke blir friskere om de får klemmeterapi. Klemming har til og med fått sin -ologi, altså klemologi.

Noen klemmevettregler er vel på sin plass å kunne. Enkelt og greit; spør først. Likeså må man signalisere om klemmen skal være to-sekundersklem, «to minutters- slutt- når-du vil-klem», og om man vil ha en eller flere. Vi kan vel alle enes om at; klemming er godt!

Menn har det kanskje ikke så lett når det kommer til klemming mann til mann. Kom over denne videoen og der var det jammen meg noen tips å ta med seg. Spesielt snappet jeg opp dette med å skakke på hodet til venstre for å unngå kræsje. Smart! Ganske sikker på Giske og Stoltenberg ville funnet denne videoen interresant.

stoltenberg.jpg

Håper noen forbarmer seg over Tornerose, og stikker innom for en klem, for jeg er litt lei av å klemme på puta:)

Responses

  1. » […] a hug is in order»- som de sa på youtuben her, hehehe

    *KJEMPEKLEM* til deg, tornerose! selv om det er en virtuell én..

  2. Haha, for en morsom video!!

    Big HUG from me:-)

  3. Klemme-videoen var ufattelig morsom..

    (((KLEMMER)))

    Reidun ♥

  4. Det ville jo være en sånn vinn-vinn situasjon det da, siden klemming vil øke begges livslengde!

    Men jeg har faktisk sett det – en fyr som gikk med skilt med Free Hugs på. Og vet du; det aller beste var at han hadde kø!! 😀 Det var i san francisco, og som nordmann er man jo litt tilbakeholden… dessuten er jeg heldig og har tre barn (store barn er og barn)og en mann. Men 20 om dagen sier du… da må jeg nok øke dosen litt…
    Ha en fin helg – * og en virutell klem får du her *

    for klemmebilde;
    http://randiweb.com/2008/01/21/klem-klem/

  5. Takk allle sammen! Klemmer av alle slag kommer godt med!
    En klem i retur til Chanel, Tordenlill, Reidun og Randi.. 🙂

    SÅ gøy at du hadde sett dette selv Randi, artig med linken du sendte!! Ja tenk, at det ble kø, det er ganske flott synes jeg..

    Ha en fin helg alle sammen 😉

  6. Artig video :lo: Satt og så den sammen med gubben her. Hadde fått en klem av han istad da, men langt fra dagsdosen.. har litt å ta igjen der 😉

    Sender deg en fredags-(((klem))) og med ønske om ei fin helg 🙂

  7. A hug is in order – skal bli min nye line , hehe

  8. Jeg må bare linke til to produkter her! De er så morsomme!

    Hug – som en mobil, bare at man ringer inn en klem:

    http://www.nytimes.com/2004/11/11/technology/circuits/11hugs.html?_r=1&ex=1100754000&en=95f5402149274588&ei=5040&partner=MOREOVER&oref=slogin

    Sitat:
    «If someone is not home to receive a hug, the other person can leave a message that includes voice and vibration patterns. The Hug can store up to four messages.»

    Og denne – Hug Me Pillow:

    http://www.overstock.com/Home-Garden/Hug-Me-Pillow/1676854/product.html

    Den siste så ikke så ille ut! *hmmmmm*

    Men enn så lenge, Tornerose, så blir det nok bare en virtuell klem fra meg.

    Klem fra Fairy

  9. Herlige videoer! Klemming og kroppskontakt er viktig, og det gjør godt. Jeg er opplært til å ta på og å klemme folk, men jeg ser mine medmennesker an først, det er kanskje ikke alle som i utgangspunktet liker det. Jeg ser din behandlingsplan er en overflod av klemmer. Det håper jeg du får. Det kan aldri bli for mange klemmer 😉

  10. Takk for kommentar! Og koseligt at dere synes den lille snutten var litt komisk:)

    Fairy: Tusen takk for artige linker!!! Her var dte mye rart..og god klem selv om den var virituell.

    chanel: hehe, nå har du et nytt slagord vettu;)

    Rosa; så godt at du har en mann og kose på, pass på å fylle opp så mye du kan 🙂 God bedring!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

