Publisert av: tornerose | april 20, 2008

WordPresshjelp…anyone?

Jeg lurer på åssen jeg får til å pinge på bloggrevyen? Jeg har forsøkt å lime inn linken på de innleggene jeg ønsker å pinge under «tilbaketråkk» (feks linken for foto/bilder), men innlegget vil allikevel ikke åpnes i bloggrevyen. Jeg får opp at bloggen har ikke navn, snodig, for har jo navn. Noen som har peil på hva som er feil? Noen innstillinger jeg trenger for å få til dette?

Dette er hva jeg ser når jeg skal pinge manuelt, altså; «navnet på bloggen mangler»

 

Ellers lurer jeg på åssen jeg får mer luft mellom linjene, virker som det bare blir maks 1-2 linjer opphold før nytt avsnitt.

Noen som vet åssen jeg kan få et bilde på ene siden og tekst på motsatt side?

Responses

  1. Jeg pleier å pinge bloggrevyen manuelt her: http://bloggrevyen.no/pingform

    Ellers kan du jo prøve å sette inn et ekstra linjeskift i innlegget, for å få mer luft mellom teksten. Dersom det ikke nytter med å bruke enter-tasten, kan du sette inn html-koden for ekstra linjeskift, som er [ ] uten de ytterste klammene og mellomrommene.

  2. sorry, ser at html-koden jeg prøver å gi deg, blir borte. Så glem det med de klammene uten noe som helst inni.

    Dersom noen andre vet hvordan man kan oppgi koder i innlegg og kommentarer uten at wordpress skal se dem som koder, så lær oss det!!

  3. Det har vært noe krøll på bloggrevyen i forhold til ping-ing en stund. Jeg får ofte feilmelding, eks om at innlegget ikke finnes. Da tar jeg «idiot måten» å bare trykker ping omigjen. Akkurat der det står finnes ikke – så trykker jeg på nytt og da går det som regle fint. Etter en eller to ganger ping – får jeg bekskjeden om at det er pinget.
    Aner ikke hva det er – eller hvorfor. XmasB drøftet det for noen dager siden – så du er ikke alene, om DET er noen hjelp da… 😉

  4. Nå er jeg nybegynner på dette, da, men du har jo ikke lagt inn tittel på bloggen, har du det da? Når man er på hovedsiden, så dukker bare linken til siden opp som «navn» i fanen og det gjør det ikke på andre blogger. Både på sidene dine «Meg» og «Bildegalleri» kommer navnet/tittel opp, men ikke på «Home», som jo nok egentlig skal dukke opp som «Torneroses verden».

    Eller roter jeg bare nå?

  5. Det er nok tatt vekk med vilje, siden tittelen er en del av bildet. dersom hun har tittel, vil den ligge oppå bildet, og da vil det stå to ganger.
    Men har man mulighet for temaredigering, kan man sette tittelen til å være usynlig, men det forutsetter at man vet hvordan man gjør det, og har tilgang til å gjøre det.

  6. Tusen takkk alle sammen! Dere er noen knupper!!! Jeg skrev inn navnet på bloggen som jeg visstnok ikke hadde *flau* og da fikk jeg til å pinge automatisk!
    Tusen takk!!!

  7. For å kommentere med kode: Bruk HTML-taggen <code>.
    Bare se:

  8. I alle dager. Der gikk jeg virkelig på trynet.

  9. Alternativ 2: bruk html-entiteter < eller >i stedet for å skrive < og >.

  10. På trynet igjen. Hehe. Neida, dette er ikke kommentarspam, er det vel?

  11. hihi, bare å «spamme» i vei… så kjedelig at det ikke går det du skulle vise da..

  12. kanskje <pre>-taggen funker? Det må jeg prøve:

    Pre-taggen markerer preformattert tekst.

    <?php funksjon() {
    echo ‘Hei, verden!’;
    };

  13. Da tror jeg rett og slett WP filtrerer bort alt som ligner på HTML, jeg.

  14. hihi, skjønner ikke stort jeg, men det virker som det ikke finnes noen annen løsning enn å klippe inn fra word eller? Eller er det bare at WP ikke tar imot koding i kommentarfelten?


Legg igjen en kommentar

Kategorier

