Publisert av: tornerose | mai 2, 2008

Kommentar til Konrad om prostitusjon

Jeg kom over et blogginnlegg av Konrad i «konradstankesmie» imorges hvor det står følgende kommentert om blogginnlegget mitt «20 på rappen om kvinnfolk«:

Sitatet nr 14 er riktignok litt endret siden du klipte det ut Konrad;

«14) Vi mener at hvis mannen ønsker seg mer sex, så hjelp til med husarbeidet og oppvaska, no doubt!»

 

Kjære Konrad- Jeg humret godt da jeg leste dette. Du er nok en som liker å sette ting på spissen. Om det mot formodning skulle være at du mente det seriøst så trengs det en oppklaring. Det er ikke ment at man skal ta seg betalt for et ligg med mannen sin. Klart ikke. Sex skal heller ikke brukes som et middel for å oppnå noe en ønsker, som feks å få tatt oppvasken. MEN; det høres med til historien at ikke alle mannfolk er like opptatt av å hjelpe til i heimen, at mye rett og slett ikke «ligger» for dem, eller at de rett og slett synes det er kjerringas arbeidsområde. Likeså klager mange menn høylytt over hvor sjelden de får sex med kona si. Men hvem kjerring er det som har LYST på sex når en står med klesvask eller brødskivesmuler opp til ørene, og har hatt hendene fulle med arbeidsoppgaver i heimen fram til leggetid? Så poenget var heller at vi kvinnfolk ser på det som en kjærlighetserklæring at mannen bidrar og avlaster i heimen. Noe som vil føre til mer LYST hos kvinnen, og igjen mer sex. Enkelt og greit 🙂 Synes forøvrig svært lite om prostitusjon, så er det sagt 😉

 

Og igjen- takk for en god latter på morrakvisten..

Responses

  1. Ingenting er vel som en god latter på morrakvisten. 🙂

    Vi menn må jo gjøre litt for å gjøre oss fortjent til litt kos.. 🙂

  2. Sjekk denne: http://www.forskning.no/artikler/2008/april/180052

  3. Takk for spennende artikkel Sigrun 🙂
    Ulme; synes da det 😀

  4. Det er ikke sikkert det bare blir litt kos heller hvis dere tar oppvasken og rydder opp huset først Ulme 😀
    Det er rart hvor mye mer lyst man får til slike ting når man ikke har måtte bruke opp all energien sin på husarbeid i forkant vet du 😉

  5. Jeg er jo villig til å ofre litt, da… 😉

  6. He he he! 😀
    Morsomt innlegg!

    Filosofering om hvorvidt ekteskapet bare er en form for sosialt akseptert prostitusjon har jo eksistert lenge, så den teorien var jo ikke ny, men å forveksle avlastning i husarbeid med det å inngå avtale om seksuelle tjenester lover ikke bra for et eventuelt koneemne. 😉

    Logikken er for meg krystallklar: Tar noen støvsugingen for meg er det 30 min jeg ikke bruker av energien min på husarbeid. Dermed har jeg 30 min med ubrukt energi jeg gjerne ønsker å få utløp for på annet vis. Om jeg bruker det på sex eller shopping er en annen sak, men sjansene for at det blir en av delene er betydelig større enn om jeg alt har brukt den energien på husarbeid.

  7. Vel talt Valkyriana 😉 Kunne ikke enes mer…
    klem

  8. Hyggelig at du leser min blogg 🙂

    Dersom kjøp av sex blir forbudt (kriminalisering av horekunder), ja så må det også bli slutt på at menn utfører husarbeid. Helt logisk.

    Jeg liker heller ikke prostitusjon, men jeg tror politiet skal slite litt med grensedragningen. Dette er en av grunnene til at jeg er i mot kriminalisering.


Legg igjen en kommentar

Kategorier

