Publisert av: tornerose | mai 3, 2008

Fra tanterier og babylykke til Svein Krogstad og amerikansk fotball

Dagen i dag ble en så flott dag!

 

Jeg har blitt tante idag!! Jeg, Tornerose skal opptre som tante nå, uforståelig men sant. Gjett om jeg har bestilt domenet «favorittante» allerede.  Nurket ville ut 5,5 uke for tidlig, men er allikevel frisk og rask. Vesla veier 4 smørpakker, er skrukkete, men deilig vakker etter bildene å dømme. Jeg går i «babyrus»..og gleder meg til å se henne «live»..

Et nytt liv er startet 3.05.08- Perfekt, siden 3+5= 8 😀

Hvem er du lille frøken? Jeg gleder meg sånn til å bli kjent med deg. Tenk at det bare er ei som er akkurat som deg, unik og flott!

 

Fra yndig babylykke til Mc-typer..

Jeg var på Ekeberg i dag på let etter veteranbiler som jeg ikke fant, men fikk nå iallfall møtt Svein Krogstad i skinndress..Han stod å skinte om kapp med sola og Honda-motorsyklen sin. Vel, turde ikke knipse bilde av han, såååå opptatt av kjendiser er jeg ikke.

Tøffing det der! Høhø

 

Som om ikke det var nok, så kom jeg over en gjeng med barske mannfolk som spilte amerikansk fotball (tror jeg, dette er jeg ingen ekspert på) men ble stående å sikle litt, nei kikke litt heter det.

Synes det var litt artig å se hvordan de løfter hverandre opp for å få fatt i ballen..Sprekinger altså..

Gruppeklem!! Hjelpes det gikk hardt for seg uttpå der…

Riv og slit, hei hvor det går.. Vel, får vel gi meg før jeg blir saksøkt for å legge bilder uten samtykke..

 

Været har vist seg fra sin beste side, solsteik og singlet hele dagen. Rusla litt i skogen i nærheten, der er bakken som et hvitt teppe hvor enn jeg ser…. – vakkert!

 

Spist en nydelig is i solsteika- tålt lys til og med uten at hodet eksploderte. Første dagen på en stund uten «hjallehuet», fytti og deilig..!

 

Endte kvelden hos ei venninne og mannen. Fikk nydelig middag og var fantastisk å være i lag med noen på en lørdag igjen, er jammen ikke så ofte det. Herlig å ha noen å skravle med, flire med. Være en del av noe.. slippe å være alene.

 

Ja dette er en sånn dag hvor jeg smiler invendig. Smiler med magen 🙂

Det er virkelig godt å leve!

 

Responses

  1. fint innlegg, fine bilder- og ikke minst: fine opplevelser! 4 smørpakker-jenta kom! :))
    gratulerer som favoritt-tante! :))
    Hørtes ut som en av de DEILIGE dagene, som plutselig og av og til kommer :))

  2. Gratulerer som tante:-)
    Kos deg i herlige soldager 🙂

  3. GRATTIS, tante rose! 😀 Så gøy! Skal du snart hilse på henne, eller bor hun borte-vekk?

    Og så koselig det var å lese resten av innlegget også. Det var jo et skikkelig gla’innlegg! 🙂

    Håper du får ei fin-fin uke!

  4. Psssst – tror kanskje det faktisk er mer rugby. Amerikansk fotball er litt mer pinglete, der bruker de beskyttelse a la hjelm, susp og annet overlevelsesutstyr.. 😉

  5. Gratulerer med tantebarn og fine opplevelser!

  6. Gratulerer favoritt-Tanta 🙂
    Dette blir flott – å være tante er noe av det beste i verden det. Og for en flaks hun har hatt som fikk akkurat deg til favoritt-tante.

  7. Gratulerer tante Tornerose! 😀 *klem* Så koselig!!!

    Når det gjelder samtykke og foto… så har jeg forstått det sånn at det trenger du ikke, så lenge du tar bilder av mennesker ute på offentlige steder (noe som egentlig er de fleste steder unntatt hjemme hos folk).

    men ikke siter meg på det, jeg kan ikke sverge på at det stemmer. 😉

  8. Tusen takk Chanel!!! Ja, absolutt en dag hvor hode og følelser bobler over i og det er godt å leve.

    Takker og bukker tordenlill!

    Ulme: Tusen takk 🙂 Hun er prematur så det var litt usikkert om jeg kunne se henne helt i førsten pga strenge regler med smitte osv… men så fikk jeg kontrabeskjed og så henne igår faktisk. Hun er i Vestfold. Hun var aldelses nydelig, ganske så liten, men jeg satt helt paralysert og fikk meg nesten ikke til å gå derfra. Ville bare stryke på henne hele tiden 🙂 Ja så dette var stas!! Tatt en haug med bilder av nurket.. Hun har sonde ennå, og liker helst å ligge i «dvale», men gløttet litt med øyene likevel.

    Det beste av alt: De sier ho ligna på meg!!!! *hihi stolt*

  9. Ulme; oi; det er rugby ja…. dreit meg litt ut der men tror det får stå.. Stemmer det, har jo sett amerikansk fotball på tv og der er det fullt utstyr ja.. 😉
    Takk for at du sa fra, jammen meg godt noen kan redigere meg i mine yttest dårlige sportskunnskaper 😉

  10. Tusen takk Sander, babyen var høydepunktet, de andre funnene den dagen var i grunn mest fjas, tihi. Men hva gjør man ikke når man bobler over 😉 Vesla er nydelig, hvor nydelig hun synes jeg er der jeg står med linsa rett oppi nesa hennes, vet jeg ikke …

  11. Og for en flaks hun har hatt som fikk akkurat deg til favoritt-tante.
    Tusen rakk søte M 🙂 Jeg har deg som forbilde, du er en aldeles nydelig tante!!
    Å som jeg gleder meg til alt… kan nesten ikek vente..!

    Lothiane: Tusen hjertelig 🙂
    Ang gående foto, du har nok rett, for de var jo rimelig offentlige. Og som du sier så får man ikke tilllatelse av å trykke bilder av vilkårlige mennesker i byen feks. Så får tro det går bra 😉

  12. Gratulere!! 😀 Selv er favoritt tante (liker jeg å tro i alle fall!) til ei som var to smørpakker tung. Så ufattelig lite at jeg grøsser ved tanken nå – fire år etter og en livskraftig munter jente uten noen men!

    Og vår er en fin sak :8-)

  13. Gratulerer så mye med tantebarn, Tornerose! 😀
    Nieser er verdens beste oppfinnelse – uten tvil! Nieser og sjokolade!

    Klem

  14. Åh, jeg har hilst på et slikt prematurt barn en gang. Født 8-9 uker for tidlig. Såååååå liiiiten. Og jeg, ulme, fikk lov til å komme inn til kuvøsa og se på. Hihi, skulle nesten tro jeg var faren. Men ulme er ikke i familien med nurket engang. Venninnene til mammaen ble litt snurtne, de slapp nemlig ikke inn. Utrolig hva et lite smil til sykepleierne kan føre til… 😉

    psssst – man skal vel være over hakket interessert for å bry seg om forskjellen på rugby og amerikansk fotball..

  15. Hahaha! Så dette litt sent… Men det var jo kloke ord fra Valkyriana. «Nieser er verdens bester oppfinnelse – uten tvil. Nieser og sjokolade».

    Jepp, that’s right (hadde lyst til å legge til «baby», men det passer seg jo ikke..)

  16. Tusen hjertelig takk Randi og Valkyriana 😀 Så flott å høre at det gikk så flott med din tanteunge Randi. To smørpakker er ufattelig lite!!! Nieser og sjokolade, du kan få sagt det Valkyriana.. hihi.

    så utrlig gøy at du fikk komme inn til kuvøsa, mens venninnene stod furtne uttafor. (Heeeeeelt sikker på du ikke var faren?????) :p Hadde det vært meg så hadde jeg klypi deg i sida, eller spent ben på deg så jeg fikk gå inn i stedet, knis..


Legg igjen en kommentar

Kategorier

