Publisert av: tornerose | mai 7, 2008

30 kjappe spørsmål.. ta utfordringen du også..

Vært på leserunde og kom over Mirakel sitt siste innlegg idag. Hun utfordrer folk til å kaste seg på og svare på 30 kjappe, dermed hopper jeg bare i det. Perfekt kveldslektyre som krever lite tankevirksomhet..

1. Hva var den første tanken som slo deg da du så deg selv i speilet i morges?
Oi, hjelpe meg, like trøtt i tryne i dag igjen jo. Men jammen meg fikk jeg litt fregner og farge i går. Men kvisa er der fortsatt *sukk*.. Vaske håret i dag tro?

2. Når er neste gang du kommer til å ha sex?
Oi igjen.. Det kan nok ta sin tid, her er det tørketid.. *hihi* Det må bli med en jeg blir kjempe glad i det…er ikke min stil å hoppe på hvermansen.

3. Skriv et ord som rimer på FUCK?
Møkk (Sorry mirakel, jeg hermer, kommer ikke på noe anna i tåka mi)

4. Favorittplanet?
Planetene kan flyte fritt uti der uten at det bryr meg stort.. Har nok ting å tenke på om jeg ikke skal tenke på planetene i tillegg.

5. Hvem er den fjerde personen på tapt anrop-listen din?
Min søte venninne på Hamar. Men vi prata senere, noe som alltid er kjempe koselig og skravla går ustanselig (med mindre vi er i me-tåke).

6. Hva har du som ringelyd?
You raise me up.. Herlighet, jeg MÅ få bytta den.. Møkklei og gir meg kjipe assosiasjoner for tiden. Den er så oppbrukt..!

7. Hva har du på deg?
Hvit capribukse, gullbelte, rosa singlet, gullslippers med noe perlegreier på.. Ja… ordentlig prinsesseklær altså 😀

8. Setter du deg selv i bås?
Hm, det hender kanskje? Jeg er i ”sykebåsen”, ”kreativ båsen”, «førskolelærebåsen» ”singelbåsen”, ja, i grunn i mange båser.. Men jeg vil ikke dermed si at jeg aldri kan komme meg ut av en bås.. Alt er jo foranderlig ettersom hvor man er i livet.

9. Hvilket merke er det på skoene dine?
Roots.. (De sist anvendte)

10. Hva er best – lyse eller mørke rom?
Lyst når formen er god, mørkt når kroppen sier nei til lys. Men ideelt liker jeg å ha vegger og tak så lyst som mulig, så kan jeg heller justere med lysbrytern etter dagsform 😉

11. Hva synes du om den personen du rappet denne meme-tingen fra?
Det er Mirakel. Hun skriver alltid mange lister på bloggen sin, noe jeg digger. Hun er reflektert, velskrivende og frisk i måte å skrive på.

12. Hvis du er alene i et rom med to senger, hvilken velger du å sove i?
Kanskje den nærmest døra?? Eller kanskje den til høyre siden jeg ligger på høyre side og sover og liker å ha snuta inn mot veggen..

13. Hva gjorde du rundt midnatt i går?
Da skrev jeg et skikkelig frustrere-innlegg i bloggen min etter en kjipern dag. Drakk et halvt glass trøstevin og følte meg straks mye bedre til sinns. Og sovna som en stein.

14. Hva står det i den siste sms-en i innboksen din?
Tror det får bli privat jeg, men var fra ei søt venninne.

15. Hvem er den siste personen du så i dag?
En søt gammel nabo som krabba rundt i hagen og lukte, på vei inn fra bilen min.

16. Hvilke(t) ord bruker du igjen og igjen?

Når jeg skriver: hehe eller hihi

17. Hvem er den siste som fortalte at han/hun elsker deg og når skjedde det?
Det er nok 1,5 til 2 år siden sagt av min forlovede. Det kom titt og ofte i grunn, alle jenters drøm 😀

18. Hva er den siste hårete tingen du tok på?
Håret mitt da jeg satt i en hårstrikk.

19. Hvilke rusmidler har du inntatt i løpet av de siste tre ukene?
Rødvin, hvitvin og øl… Hjelpes meg, og jeg har ME??? Hmm, hører med til historien at jeg presset meg ut et par timer på jobbfest, måtte ha noe som døyvet lydene, dermed ble det alkohol da ørepropper gjorde det rimelig umulig å kommunisere. Men det skal bli lenge til neste gang, var dårlig en uke etterpå. Men kom meg gjennom to timer på mirakuløst vis.

20. Hvor mange ufremkallede filmruller har du liggende?
Den som står i speilrefleksen som jeg ikke bruker og en annen som jeg ikke aner hva inneholder.

21. Din favorittalder i livet så langt?
Tja, denne er litt vanskelig i grunn, for hver alder har sin sjarm.16 år.. Ei deilig tid.

19- 20 år var en fin alder. Livet var rimelig problemfritt og alt lå foran meg uoppdaget og spennende. Jeg var utadvent, sprudlende og fant på mye rart.

Samtidig ble jeg tryggere på meg selv uti tyveåra. Hadde det kjempe fint det året jeg var 27. Året jeg ble elska og fridd til.

Men hvert år har sin sjarm. Det viktigste er at man får muligheten til å bli eldre fremfor alternativet!

22. Hvem er din verste fiende?
Kan vel ikke si jeg har noen fiender. Men er litt på krigssti med huseiern nå. Ellers kanskje min egen sykdom. Et spøkelse som har ertet meg i snart 5 år. Eller kanskje min indre kritiker?

23. Hva har du som skjermbilde på din personlige computer?

Tante roses yndlingsniese vel.

24. Hva er det siste du sa til noen i dag?
«Da snakkes vi senere på msn så ser vi an hva det blir til. Kos deg! Ha det”

25. Velg mellom en million kroner og evnen til å fly.
Jeg er i grunn redd for å fly og har en smule høydeskrekk så en million kroner her. Da skulle jeg kjøpt meg frisk, anskaffa et hus ved sjøen, en lekker bmw og kanskje en putrebåt? Til sist ville jeg reist og opplevd mer av verden, med kamera på skuldra off course…

26. Liker du noen?
For et spørsmål… Kan vel heller si at det er få jeg ikke liker. Alle har sin sjarm. Men det er klart, noen liker jeg bedre enn andre. Noen liker jeg veldig veldig godt.

27. Siste sangen du hørte på?
Har i den siste tiden prata med en god venn på msn og mimra til 80/90 tallsmusikk. Den siste jeg hørte på var faktisk Whitesnake… ”Now youre gone”.. Skikkelig god gammal puddelrock.

Ikke fordi den er så fin, men fordi det gir minner. Gode minner fra baksetet til gutta i bmw’n, litt yngre, fnisete og mer naiv enn nå.

28. Hvis den siste ukjente personen du snakket til plutselig ble fly forbannet på deg, hva ville du gjøre?
Jeg snakka med ei søt dame på stranda i dag, og hadde hun plutselig blitt forbanna hadde jeg nok blitt mest paff. Og jeg hadde nok tenkt på den snodige opplevelsen resten av den dagen. Men hadde nok ikke gjort så mye. Bortsett fra å si at hun kanskje burde roe seg litt om hele stranda ble innvolvert i utbruddet..

29. Hvem kunne du tenke deg å dra til så det sang, midt i ansiktet?
Huseiern min, hun sparka meg i går med en syltynn grunn. Så det vokser en liten faen i meg. Ellers er jeg ikke av den voldelige typen, definitivt. Liker ikke slå en mygg engang.

30. Hva befinner seg nærmest din venstre fot akkurat nå?
Et lite ikea bord med alle fjernkontrollene, mobilen, vannglass, duk og lys.

 

Så sender jeg stafettpinnen videre….Feel free!

 

Responses

  1. Alltid gøy å lese.. Vet plutselig litt mer om deg.. 😉

  2. Den var morsom å lese også, denne listen. 🙂 Og tusen takk for de fine ordene du sa om meg! *varmer meg på dem*

  3. Ulme: Jeg og liker sånt, mye fordi jeg er så nysgjerrig av meg og synes det er artig å lese hvordan folk lever/ har det. Nå har du fått noen puslebrikker ettehvert, så er det opp til deg å sette sammen til et bilde 😀

    Mirakel: Listejenta mi jo.. varm deg du. Og håper du ikke føler deg så liten i dag mirakel 😦
    klem


Legg igjen en kommentar

Kategorier

