Publisert av: tornerose | mai 16, 2008

Tornerose har definitivt sebratekke…

…..og stortrives i lag med likesinnede!

 

 

 

SEBRA

av Shel Silverstein

Jeg spurte en gang en sebra:

Er du sort med hvite striper
eller hvit med sorte striper?

Og sebraen så på meg og sa:

Er du sterk med svake sider
Eller svak med sterke sider?

Er du god med onde påfunn
eller ond med gode påfunn?

Er du glad med triste dager
eller trist med glade dager?

Er du flink med dumme innfall
eller dum med flinke innfall?

Og slik fortsatte og fortsatte
og fortsatte den,

og aldri, aldri, aldri, aldri spør jeg
en sebra om striper igjen.

 

 

Bildet tatt på en farm i Namibia 2002. Noen kilo siden… Det artige var at ingen av de andre jentene fikk til å nærme seg dem dem uten at sebraene ble redde… Mens de kom til meg på første forsøk… Ja, kan ikke være annen forklaring enn at de likte toppen min og så på meg som en av dem??? 😀 Jeg er beæret! Og ser på meg selv som halvt sebra 😉

 

(Ikke et kvalitetsbilde dette heller, venninna mi kutta av noen tær, og scanninga lager noen prikker. Men får heller tenke på underholdningsverdien 😉 )

Responses

  1. fabelaktig valg av topp til akkurat det bildet, ikke rart sebraene ønsket deg velkommen i familien 🙂

  2. Næmmen… Så herlig! 😀 Både bildet og ordene under. Klart den sebraen likte deg med den toppen! 🙂 Kult! Tipper du har tekke. Dyretekke, barnetekke, guttetekke, andre tekker.. 🙂

  3. «Så heldig!» ropte min hus-kamerat «Kan du skaffe sånne? Vi skulle hatt noen på bondegården.»

    Det må være en stor ære å bli opptatt i klanen som halv-sebra 🙂

  4. Hehehehe…Æ flire mæ skakk! Det va et kongebilde! 😀

  5. Lindis: Skulle tro det var planlagt ,men i grunn å var det helt tilfeldig 😀 Det snodige var som nevnt at de eneste de ville bort til var meg… kult!! Ikke rart vi var på nett nei;)
    Var litt trist å dra fra familien min, men når sant skal sies, så klarte jeg aldri venne meg til kosten deres 😉

    Ulme: Hehe takk for at du likte dt! Må innrømme at jeg rødmet litt her nå..hehe… tekke ja.. det får kanskje være opp til de jeg møter å vurdere, vet ikke om jeg ahr tekke? Fikk noe å tenke på der du.. 😉 Skulle si noe mer, men ble stum :p

    Glama: Hihi, jeg kan ikke skaffe en sånn, det nærmeste vi kommer er at jeg tar på meg toppen (om jeg har den) og steller meg utti marka og gresser 😉
    Æren er stor! Jeg liker bedre å være i sebraklanen fremfor Vålrengaklanen 😉

    Angel: Hihi, ikke sant.. Herlig blinkskudd 😀

  6. Stilig sebrabilde! Artig og faktisk ikke så lite dypt dikt. Tankevekkende, faktisk!

  7. Tusen takk Ståle!!! Ja det er faktisk ganske dypt det diktet.. setter mange tanker i sving… 😉

  8. […] vimsete, vepseredd Windows Vista bruker X-faktor mangler? Ytterst normal vil jeg tro Zzzzove-dilla Zebratemmer (ok, vet det ikke er Z da, men lov å prøve seg?) Ærlig Øldrikker i varmen, ødelagt i musklene […]


Legg igjen en kommentar

Kategorier

