Publisert av: tornerose | mai 31, 2008

Stopp verden, jeg vil av…

Er det lov å gi opp? Bare stikke av fra sykdom, problemer og drit som hele tiden dukker opp? Jeg synes det er lov jeg. Sånn for en stund hvertfall. Hvor bestiller jeg billett til landet uten problemer? Billetten må forresten være gratis, jeg er bankrått.

 

Noen ganger lurer jeg på om det er en liten djevel som sitter på lur med neste stikk med en gang jeg har fått hodet over vannet.. Bare for at man aldri skal puste ut og føle, at nå har jeg det topp. Vet det ikke er sånn. Men jammen har den ene tingen utløst den andre de siste årene.. Jeg vil seriøst at verden skal stoppe, gi meg i allefall et måneds pusterom?

 

Problemer gjør en sterk sies det. Er måte på hvor sterk jeg trenger og bli da 😦

Responses

  1. uff da:S
    måtte bedre tider komme:)

  2. Føler virkelig med deg, dette kjenner jeg så godt igjen selv. Sender det gode tanker og en varm (((klem)))
    Har tenkt sånn mange ganger, en ønsker seg sånn en pause! Tenk å kunne reise bort fra det ja! Misunner så de her hjemme som i allefall kan komme seg bort fra meg iblant, kan jo ikke det selv 😉 Lei sykdom. Ene tingen avløser den andre. Igjen og igjen.

    Men ikke gi opp, det kommer bedre dager 🙂 Har vert lenge dårlig, er dårlig igjen nå da men.. Hadde noen bedre dager, og de er så sjeldne, men det gir håp! Vet godt hvorfor jeg ble dårligere igjen, og det er for mye aktivitet og at jeg skeiet ut i matveien. Det har hjulpet meg litt med en form for diett, og jeg merker godt når jeg skeier ut.

    Sant det du sier om at det gjør en sterk. Synes vi er veldig sterke. Men er lov å være svak også. En får så lyst å legge alt over på «noen» og de får «ordne opp».. Å gå sånn i årevis uten behandling og utsikt til bedring er ikke så morro. Men ikke mist håpet Tornerose! Jeg håper det ser lysere ut i morgen 🙂
    Lørdagshilsen fra Rosa (ny blogg/ny adresse)

  3. Hvis det skulle dukke opp noen restplasser på den pause-turen, kan du sende ut et hint da? ….

  4. kjenner meg igjen jeg også, tornerose, i hver eneste setning. Ikke gi opp, men slipp taket. La alt være som det er, la det seile sin egen energi (sjø, he he), mens du henter inn deg sjøl igjen, sjelsmessig. Friheten, pausen,…ligger i å slippe taket i det som tapper en, lage rom for hvile i seg selv, har jeg funnet ut… men av og til kan man begynne å lure på hvorfor alle ting skjer… Livet er så rart. Seriøst 🙂

  5. Er det lov å gi opp? Ja, men det er ikke en god idé.
    Det er alltid lys i enden av tunnellen 😉
    Håper du føler deg litt bedre snart.

  6. Innlegget ditt vekker empatien i meg, samtidig skal jeg ikke enga våge å prøve å si at jeg forstår. For det vet jeg ikke om jeg har forutsetninger til.
    Å gi oppmuntringer i en sånn situasjon er heller ikke , men kanskje det hjelper å si at jeg har lest innlegget ditt?

  7. Jeg pleier ønske meg tre måneder i koma når det føles sånn. Bare få hvile ut uten å behøve forholde meg til noe som helst rundt meg. Ikke hva jeg egentlig ønsker meg, men tanken frister innimellom…

    Skulle gjerne gitt deg en klem og fortalt deg at alt går over.
    Tenker på deg, vennen!
    Klem fra Lothiane

  8. Av og til er det å ta en pause fra sine egne krav og forventninger det vi trenger mest. Å si at for meg er det faktisk best at jeg ikke gjør ditt og sier nei til datt og gjør mere av det og begynner med noe nytt og sier ha’det til noe annet…..

    Bare du kan styre deg. Men å legge noe vekk. Å ikke leve opp til andres og egnes forventninger og ønsker er tøft – men nødvendig , av og til.

    Jeg sier som Geir, Jeg vet ikke. Jeg kan ikke si jeg forstår for jeg kjenner deg ikke. Men jeg støtter meg på Anne Grete Preus og kjenner veldig at av og til, av og til er en millimeter nok.
    Det er fremskritt i det også.

    Lykke til!

  9. Det er lov å gi opp, ja absolutt. Om det er en god løsning kan diskuteres, og er sikkert individuelt. Hvem er jeg til å dømme det… Personlig mener jeg det er bedre å ta en pause. For hvis man gir opp da er man ikke mer, eller hva…? Lykke til:)

  10. Wisj ju løkk, tante rose! (tornerose -> tante rose -> tante pose!!!) 🙂

  11. Duuu, du kan jo bare være med og melde deg ut av samfunnet for en stund. Så kan du holde meg med selskap.. 🙂

  12. Tusen takk alle sammen!!! Svarer litt kollektivt jeg, for er så sliten. Jeg er nesten flau over frustrere- innlegget idag, liker egentlig å være positiv selv om ting bare raser sammen. Nei, er jo ikke et alternativ å gi HELT opp, bare for noen dager eller timer. Eller en millimter som Randi sier.

    I tillegg til sykdommen er det desverre sånn at det ingen ende vil t med utfordringer. Den siste tiden på det økonomiske plan, og det slår meg helt ut. Etter restskatt på 15500, økning i husleie på 1000kr og reprasjoner på bilen til 15-20 000 så har jeg et problem for en si når en er ufør. Man må kutte ned på ting som gjør en frisk som hjemmehjelp, piller osv.. og må ta opp lån som jeg kommer til å slite med å betale. Det skal jammen ikke være lett. Synes også jeg er uheldig for tiden, på tide forandringens vind begynner å blåse.

    Takk til hver og en av dere for tankevekkende kommenatarer. Jeg måtte visst bare få det ut den dagen. Selv om de øk problemene ikke er løst, så er jeg iallfall ikke helt neddyssa i gråt. Det må finnes en løsning, må bare tro det. Håper og krysser alt for at jeg får fortsette å bo de rjeg bor og ikke blir sagt opp.

    Ulme; tantepose melder seg gjerne ut av samfunnet, så slipper du å være alene også. Når gjør vi det? Kanskje serindipitycat vil være med også;)

  13. Metern, Pause er nok ordet, vil jo ikke gi opp alt sånn egentlig, bare få litt hjelp og avlastning egentlig, eller akkurat nå en rik slektning i amerika. Men jeg tar meg en pause, blir for mye å ta inn på alle områder for tiden.

    Une: takk, og masse klem. Det kommer helt sikkert bedre tider;)

    Takk Rosa! Du skriver så varmt og omsorgsfullt, takk. Du VET;) Jeg skal sjekke ut bloggen din etterhvert..;)

    Chanel: Du skriver det akkurat som det er du, og samtidig så sårt og så vakkert: «Ikke gi opp, men slipp taket. La alt være som det er, la det seile sin egen energi (sjø, he he), mens du henter inn deg sjøl igjen, sjelsmessig. Friheten, pausen,…ligger i å slippe taket i det som tapper en, lage rom for hvile i seg selv, har jeg funnet ut… men av og til kan man begynne å lure på hvorfor alle ting skjer… Livet er så rart. Seriøst

    Livet er jammen rart. Jeg synes nesten at de som er født under en heldig stjerne surfer gjennom livet forholdsvis glatt, mens de som får noe, for gjerne så mye mer, hele tiden.. skjønner ikke hvorfor egentlig..Sjeln min må hente seg inn igjen, og ta pause, slippe taket.. hvile fra å finne løsninger.. bare noen timer i allefall..

    Mark: tusen takk.. joa, det snur , det gjør det.. og da håper jeg det ikke skjer noe nytt, men at jeg bare kan kose meg og slappe av..

  14. Geir du har lest. Du har sett. Du har kommentert og følt. Tusen takk for det, det rører;)

    Lothiane: JA, tre uker i koma hørtes digg ut. så fikk andre ta seg av praktisk ting. Så lenge man får skrudd på respiratoren igjen så;) Det verste er at jeg kan ikke hvile når det er tusen ting som må fikses.. som å skaffe penger feks:( Tusen takk og klem igjen

    Randi skriver: bare du kan styre deg, du kan legge vekk. er nok der jeg har noe å hente. Jeg blir så fyøt til randen av fortvilelse for alle ting som faller i knus, men må bare legge det vekk av og til. Selv om jeg egentlig ikke kan, for jeg har ikke familie som stiller opp, jeg må bare. men som det er nevt, bare gi sjelen litt fred,, for å bekyme seg døgnet rundt vil nok bare gjøre meg sykere. Takk for at du leste og tok deg tid til å legge igjn en koselig kommentar på tråden her 😀

  15. Det høres ut som en type stress (økonomisk) som ville fått hvem som helst ut av fatning. Du har en sykdom som gjør at du tåler stress innmari dårlig og da er det ikke rart det topper seg for deg!

    Det pleier å ordne seg på et vis… er min erfaring. Det krysser jeg fingre for at det gjør for deg nå, for det synes jeg du fortjener.

    Plis, be om hjelp om det skjærer seg for ille… familie? Nav? Ikke ta alt på egenhånd, ok? *klem*

  16. På tide med brownies, kakao og en varm klem igjen kanskje? 😉

  17. Landet uten problemer finnes ikke. Eller kanskje det finnes, men i såfall er det allerede overbefolket av alle de lykkelige, rike, vakre, optimistiske menneskene som virkelig aldri har et eneste problem i hele verden. Finnes det sånne folk? Neppe, dermed finnes heller ikke det landet.
    Økonomiske overraskelser av det slaget du har fått, kunne tappet hvem som helst for energi. Har du ikke mulighet for å låne litt av noen, og så betale ned litt hver mnd?
    Vinne i lotto?
    Arve en rik onkel i Amerika(eller onkel reisende Ulme. Bare det er en onkel så duger det).
    Eller…som plaster på såret, bli med på konsert i Holmestrand til fredag? Lindis kan gjerne spandere billetten, (man kan muligens smiske seg til en fribillett gjennom kanaler man ikke benytter seg av så altfor ofte). Det kunne jo vært gøy, og om ikke annet ville du glemt samfunnet for noen stakkars timer? Vi som drar dit har også meldt oss ut derifra. Så det så. Hvem bryr seg om samfinnet liksom. Snøhøft!
    ps: sleng meg en mail hvis du kunne vil bli med?
    ps: hehehe…lindis er kjempeskummel da, så jeg skjønner hvis du ikke vil 😀

  18. Men altså, lindis da… Nå må Ulme bare få sagt noe.. Låne av onkel reisende Ulme er ok (jepp, just leave me a note)! 🙂 Men arve!!! 👿 Når er det folk arver? Hæ? Når er det, liksom! Når??! *snøhøft* (som lindis ville sagt)

    Hihi… 😀

    Samtidig lar jeg meg imponere av lindis kontakter! Hva slags nettverk har du egentlig?? Fra har_oversikt_over_expert_kontakter til skaffe_gratisbilletter_til_konsert_kontakter… Og sikkert mange du ennå ikke har kommet inn på? 🙂

    Sorry, Tornerose.., nå glemte jeg visst at jeg var i din blogg. 🙂 Men måtte visst bare si noe; snøhøft! 🙂

    Synes du skal gå med lindis på tur! Tror ikke hun er så skummel bak sladden.. 🙂

  19. HAHAHAHAHA…sorry Ulme, jeg tenkte ikke så langt! Akkurat det burde ikke overraske deg! Det var bare noe med onkel og arv som virket så logisk!
    Jeg eier ikke nettverk for nyttige ting. Bare unyttige. Syns ikke du også man bør få gratisbilletter når man skal på sin tjuende konsert? Strengt tatt burde gutta arrangere egen konsert, bare for lindis og tornerose!
    Bare vi to, og gutta…og bandet…inni teltet i Holmestrand. Sukk…det blir så fint vet du!

  20. Lothiane, ja uff, sånt stress kan ta kverken på enhver:S Min familie er ikke så spandable eller behjelpsomme i grunn, NAV ringte jeg men de kunne ikke hjelpe, så jeg vet sannerlig ikke helt. Men det går vel rundt, kan være jeg må flytte til et kott en stund, men uansett så finnes det vel en løsning.

    Mn du, fikk du godkjent alt med bil i fjor i fh til selvangivelsen? Håper så jeg får særfradraga godkjent, da får jeg sletta noen tusenlapper…

  21. Lindis; du har helt rett søte du.. er nok ikke idyll noen plasser.. sånn helt og fulllt. vi har nå tross alt aldri blitt lova et problemfritt liv noen av oss..
    Har du ikke mulighet for å låne litt av noen, og så betale ned litt hver mnd? Joa, men har egentlig mindre enn at det går rundt fra før pr mnd 😦
    Men jeg får kutte ut noen ting, selv om det egentlig er nødvendig, så får det bare bli sånn;) Jeg klarer meg altids;)

    Eller…som plaster på såret, bli med på konsert i Holmestrand til fredag? Lindis kan gjerne spandere billetten, (man kan muligens smiske seg til en fribillett gjennom kanaler man ikke benytter seg av så altfor ofte). Det kunne jo vært gøy, og om ikke annet ville du glemt samfunnet for noen stakkars timer? Vi som drar dit har også meldt oss ut derifra. Så det så. Hvem bryr seg om samfinnet liksom. Snøhøft!
    Oi oi oi, du er vel søt!!!! Blir helt paff jeg, så snilt.. må nok tenke litt på det siden jeg er syk og ikke har vært på konsert på ja mange herrens år. Er det mye ståing?sitteplasser? Høy lyd hehe, selvsagt;) Hvem spiller? Åååå har kjempe lyst da, men tror kanskje ikke formen tillater det.. Jeg hadde nok turt å møte en sååååå søt bamse da 😉 Men om jeg ikke orker kan jeg kasnkej være med i tankene så får jeg litt fri med andre som også er meldt ut av samfunnet? Hmmm, jeg skal jammen tenke litt på dette.. Tenk å klart det da..
    Stor klem til søte-sladde-bamsen-linis 😉

  22. Stakkars stakkars Ulme, vi ønsker deg slettes ikke død lille venn 😉 Uff, kan skjønner du sier snøft og snøhøft! Skal ikke arve deg vettu,..

    Ja lindis er jenta med kontakter, blir helt impringnert selv;)

    Du må aldri beklage at du skrive i min tråd Ulme, det er bare koselig det 😀

    Så du heller tror hun ikke biter så fælt?

  23. Syns ikke du også man bør få gratisbilletter når man skal på sin tjuende konsert? Strengt tatt burde gutta arrangere egen konsert, bare for lindis og tornerose!
    Bare vi to, og gutta…og bandet…inni teltet i Holmestrand. Sukk…det blir så fint vet du!

    oi, er det med kjekkasen din????!!!! Herr Nordberg selv?
    Ååå sukk, tenk å hatt en intimkonsert for bare oss *drømme* … 😉

  24. Jeg fikk det godkjent i fjor og slapp dermed en ekkel baksmell. I år vet jeg ikke, håper å finne det ut snart. Er det noe sted man kan sjekke, eller må man bare vente og se om man får utbetaling? Jeg fikk baksmell i år og, et par tusen mindre enn ifjor… så hvis de godkjenner alle fradragene så slipper jeg nok unna. Hvis ikke blir det innmari lite gøy… :-/

    Men altså, de godkjente alt jeg skrev opp ifjor, så vidt jeg vet. Krysser fingre for at de er greie mot oss begge i år!

  25. #21&23
    Ja, så klart er det selveste herr Nordberg som skal på scenen på fredag. Eller altså Peter da, som han selv liker å kalle seg. Jeg aner ikke om det er sitteplasser, men det skal være i et festivaltelt, så et eller annet å sitte på er det sikkert. De spiller ikke SÅ høyt da…akkurat passe, og konsertene pleier å være veldig morsomme. Du kan ha sånne sov-i-ro i ørene. Jeg stiller med sladd, det hjelper det også…hehe 🙂
    Seriøst tilbud, men jeg skjønner om du ikke orker. Du finner meg rett borte i bloggnaboskapet, eller på en mail som ligger bak her. Bare gi meg et hint om du vil 🙂

  26. Uff da, vennen! 😦
    Nå tar jeg deg med til Bakvendtland – du har ikke noe valg. Du spanderer, så får du litt i kassen til å betale restskatten med. Der får du være frisk!

    Men jeg vil gjerne ha deg med tilbake for det er her du er du. Det er her du er vakker, intelligent, omtenksom, sympatisk, morsom, rampete, vennlig, tankefull, sjarmerende, kreativ, talentfull, snill, generøs og verdifull. Jeg liker deg best her, jeg…

    Klem fra meg

  27. Lothiane: Vi får krysse begge to ja, jammen meg nervepirrende.. når får man svar? ved st, hans? tvitvi…

    Valkyriana: Jeg var litt uttafor da jeg leset det, og det fikk fram tårer i øyekroken min..så flott skrevet, og rørende at du synes det… Glad i deg jeg 😀 Takk for alle støttende samtaler snuppa;)

  28. *vil også være med på konsert for å muntre opp Tornerose og ikke minst for å se den berømte Hr. Nordberg*


Legg igjen en kommentar

Kategorier

