Publisert av: tornerose | juni 3, 2008

Sommeridyll ved «fjorden»

Sånn. På tide å få et annet innlegg en gruffe-innlegg øverst på bloggen min. Kan jo ikke grave seg helt ned. Har jo tross alt hatt noen fine dager i varmen i hvalfangerbyen (Ja, for det var en hval på quizen så;) ). Og da er det på sin plass å vise litt av livet i bilder… En virkelig herlig sommerplass skal jeg si dere. Nei for man trenger ikke sørland når Sandefjord har alt hva hjertet begjærer.. eller iallefall nesten. Tempen har ligget godt oppunder 30 grader, men med litt lett bris ytterst ved sjøen så er det fullt levelig. Jeg var først noen dager på hytta ved fjorden, og så hjemme i byen men med noen dagsturer ut til strand og ut med båt. Jeg er vant til putre-putre, men brodern vettu har endelig fått oppfylt guttedrømmen med en fartsbåt. Han kjørte så fort at jeg måtte holde fast solbrillene.. det sier jo litt. Det høres med til historien at jeg holdt på å ligge over rekka på hjemturen for å mate fiskene, men beholdt heldigvis alt selv. En mellomting er kanskje tingen…

Vi valgte oss en øy i øygruppen Stauper som ligger i Tønsbergfjorden, og mellom Østerøya (Sandefjord) og Tjøme for lokalkjente. Jammen var det ikke bare vi som hadde tenkt seg dit. Men områdene er store så vi fikk en øy for oss selv. Grilla, bada, og ligget på glatte svaberg. Det er noe annet enn Oslo det, bare se forskjellen:

Oslo

Sandefjord

Har blitt litt macrobilder, jeg er jo svak for blomster som alltid.


Ormestadvika hvor vi kjørte båt utfra.

Kanskje galskap, men prinsessa skulle med på turen og det med egen redningsvest. En skal tidlig krøkes som godt båtmenneske skal bli..

På do i det fri…

Stauper som vi campa på.

Svanhild holdt seg rundt oss hele dagen, og for hver hvite båt som passerte flakset hun etter av en eller annen merkelig grunn. Tror jammen hun trodde det var en makker?

Sommeridyll ved fjorden

Responses

  1. Vakkert!! Svart bille med hår på ryggen, fascinerende! Virkelig flotte macro bilder. Jeg er og helt fasinert av det, det er så utrolig mye stilig du kan se når du forstørrer det opp (og ganske mye ekkelt også, kryp blir til monstre!)

  2. Åhh, så mange fine bilder! 😀

  3. Takk for at du delte fjord-turen. Flotte bilder!

    Så godt at du har klart alt dette. Håper det blir mange flere dager på glatte svaberg. Det er forresten sånne her og 🙂

  4. Fine bilder! Høres ut som du hadde fine dager og det er deg vel unt. 🙂

  5. Dette så helt fantastisk ut! Det var nok en herlig opplevelse og utflukt. Bildene dine er som alltid vakre med flotte motiv, skarpe kontraster og klare farger. Du har virkelig et godt øye for spennende detaljer og stemningsfulle vinklinger.

    Jeg unner deg mange flere slike dager, vennen!

    Klem fra meg

  6. Herlige sommerbilder! Det er makro som gjelder for tiden, skjønner jeg 😉

  7. Så nydelige bilder og sikkert en herlig tur 🙂 Godt å høre at du har hatt det fint, glad for det 🙂

  8. Tusen takk alle sammen!!! 😀 Noen dielige dager ja.. fint at dere likte bildene 😉


Legg igjen en kommentar

Kategorier

