Publisert av: tornerose | juni 6, 2008

Finnes det en intimsone når det kommer til strandliv?

Kanskje er jeg litt sky eller kanskje lett å irritere i disse varme stranddager? Ikke vet jeg. Iallefall, kan vedde på at der jeg legger/setter meg på stranda kommer det i neste sekund noen mennesker og setter seg nærmest oppå meg. De legger tingene sine oppå tingene mine så jeg må flytte dem, for å i det hele tatt ha oversikt over hvilken sekk de putter hendene nedi. De setter seg så pinlig nært at jeg backer unna, eller er gjerne en vennegjeng som prater og hyler så høylytt at jeg må ha mp3-spillern på maks styrke for å i det hele tatt klare å slappe av. For ikke snakke om deilige føtter jeg får rett i fleisen om jeg våger seg ned i liggende. Griller som tennes rett foran nesa mi med røyk i akkurat min retning. Eller det klinende paret som ligger 30 cm rett foran øynene, så ekkelt forelska med tunger overalt, så man ikke aner hvor man skal se. Og de holder ikke akkurat fingrene «over dyna» heller…Dessuten har jeg trekkplaster på fjortiser eller innvandrere som ikke bruker deo eller hvor deoen ikke funker, og har en odør som får enhver på stranda til å sniffe og vrinske på nesa. Deplasserer seg ved siden av meg…Eller radiokrigen mellom de ulike grupperingene, vm i å spille høyest, og herlig og ligge midt imellom. Nærmere spalta tilværelse kommer man ikke!

Så svaret er nok nei, det finnes ingen intimgrense på strender i Oslo. Sikker på 98% av befolkningen er på stranda, tørr nesten ikke tenke på hvordan det blir imorra som er helg. Ønsker meg en øde strand jeg.. der jeg kan kose meg i roen og freden. Men det skal være sagt; været er herlig for tiden og jeg nyter stort sett altså;)

Og er jo fantastisk at jeg orker litt mer sol, det orket jeg knapt i fjor:D Så da får jeg godta litt tåfis eller mennesker tett innpå;)

Responses

  1. Hmm. Det er ikke mye morsomt på mange av strendene nei, men så trangt er det vel ikke at folk må sitte nesten oppå andre. De kan jo skjerpe seg litt. Jeg har absolutt en intimsone på stranda. Jeg vil ha armslag, og jeg vil kunne komme ut i vannet uten å måtte si unnskyld til en par tre grupper på veien.

    Man må nesten være litt kjent for å finne god plass langs Oslo-fjorden. Men det går an. Om man ikke blir sittende fast i bilkø på veien da. Håper du finner mer plass i morgen.

  2. Du kan få låne stranda mi 🙂 Den er alldeles nydelig og ligger her vest med deilige svaberg og groper til å gjømme seg i, hvis man vil kose seg litt, og vi ligger med god avstand, og det er ingen fjortiser, ikke sånn i umiddelbar nærhet i alle fall, og jeg har aldri hørt en radio, bare fuglelåter – kvivitt kvivitt – og akkurat nå fikk Claes Gill på hjernen: Jeg vil dra opp og gå, og gå mot vest for sommeren er sval der av linn blæst og ingen steder lyser marken grønn som der……

  3. Jeg vil mye heller ha masse folk og liv og røre rundt meg enn å være på en øde strand, men jeg skjønner av skriveriene dine at det kan bli litt vel mye. :p

  4. Glama; Hørte jeg noen rykter om at du skulle bade imorra? Har do forresten noen hemmelige perler å dele bort? 😉
    En ting er sikkert, imorra blir det garantert både kø og parkeringsutfordringer, juhu. Hadde jeg vært frisk hadde jeg definitivt tatt sykkel;)

    Vibeke: ååå så herlig det hørtes ut i gropa di:D Der vil jeg gjerne være….! Du beskrev det jammen forlokkende bra, kanskje kaste meg på et fly så rekker jeg det før dårlig-værs dagene stikker;) Var heldig og hadde mange fine dager i Sandefjord, det er gansek annrledes. Der kan man fint finne plasser som er helt øde… eller iallefall øde nok. Noen mennesker er bare koselig:D

    Lise: Ja, det er jeg nesten enig i.. ville nok blitt litt for rastløs og kjedet meg veldig om det ikke var noe å se på heller. Har tatt meg i det at jeg kan bli sittende å følge med på folk, glemmer meg bort vettu. Litt artig også, mange forskjellige folk..
    Jeg likte bloggen din, der skal jeg jammen lese mer.. vi var visst litt like vi med en del ting, så titter innom igjen;)

    God soldag alle sammen imorra!

  5. Og hvis det ikke kommer noen og setter seg på håndkleet ditt, så kommer det en gjeng på overhypa gutter på 21 år med pannebånd og volleyballnett og skal spille akkurat der du har lagt hodet ditt – uten å spørre selvsagt, og uten en tanke på at det ikke er like gøy med volleyballer i potetsalaten din.

    Men har du vurdert Sørvestlandet? Her er det bare strender, og til og med 21-årige overhypa volleyballgutter sliter med å dekke hver kvadratmeter av strandsonen.

    De har lovet fint vær her enda noen dager også…

  6. Ja du har så rett! Glemte volleyballduder, folk som rister hånkle i vinden, gutter som har løpekonkurranse ut til vannet så sanden spruter og ved et uhell tråkker på leggen din så man blir halt etterpå, eller gutter som skal tullekaste jenter i vannet og drar dem over håndkle ditt;) tihi.. du skrev det så komisk, så liksom for meg den slitne potetsalaten full av knuspende ingredieneser..:p

    Tror jammen jeg tar privatflyet mitt og forflytter meg til vest om du kan love noen ledige flekker de nesten dagen;)

    Men egentlg, digge rjeg sjøen altså, selv om det ikke høres helt sånn ut. Bare varmen som fremprovoserte dagens blogginnlegg;)

  7. Tja, det kan vel hende man har en strandperle på lur 😉 Jeg har kjempelyst til å bade men jeg tror kanskje det må vente litt til. Vi får se. Kø-kjøring nytter ihvertfall ikke, og det skal godt gjøre å unngå det vel.

  8. Kom nettopp på hvorfor jeg ofte ikke liker en del strender midt på sommeren. Men ikke alle strender er sånn, heldigvis. Var for noen år siden på en strand i syden. Der var det tjåka fullt, der. Lukta nesten grillparty av svidde bleikinger fra nord 🙂
    Men, som brodern skriver, her i vest er det mengder av lange strender med god plass. Store deler av jærkysten er kritthvit sandstrand med vanvittig god plass til hver. Og vil en ha det noe trangere, kan en dra til Solastranden. Der er det grunt vann og masse folk.
    Du får si fra hvis du tar privatflyet over, så skal vi få lagt ut den røde løperen 😉

  9. […] 7, 2008 av tornerose Glem gårdsdagens bloggeinnlegg. Idag var alt så mye bedre på stranda gitt. Ikke tid og rom for irritasjoner Man lå riktignok […]

  10. Glama: takk for inside information på bakrommet 😉

    Ståle: kjenner til den grillukta, kunne jammen kjenne den idag..Jæren ja, heldig griser, er jo vakkert så det holder der, men vannet er gjerne ikke så varmt?

    Japp, skal si fra når jeg tar flyet over 😉 .. prinsessa er veldig fin på det 😉

  11. Vurdert å prøve et lite vann i steden tornerose? 🙂

  12. hehe.. har du et hemmlig vann å dele med tornerose? ja sånn bortsett fra sognsaqua?


Legg igjen en kommentar

Kategorier

