Publisert av: tornerose | juni 7, 2008

Joda, kan konstantere at jeg så absolutt er hetrofil, så vet dere det…

Glem gårdsdagens bloggeinnlegg. Idag var alt så mye bedre på stranda gitt. Ikke tid og rom for irritasjoner 😀 Man lå riktignok som sild i tønne, og hadde bare et par cm før neste håndkle idag også. Men iallfall… jeg var så heldig å ha 5 flotte unge menn som nærmeste «nabo» foran meg. Ja, midt i synsvinkel faktisk. Hehe, selv om jeg kanskje er et par 3-4 år eldre så må det være lov å se? Og det gjorde jeg. Tanken slo meg at fy søren og velholdte disse kroppene var.

Gutta smurte seg med sololje på de allerede nøttebrune kroppene og glinset om kapp foran der. Alle hadde de tatovering på de muskløse armene eller på de manndige ryggtavlene. Hjelpes, er svak for tatoveringer. Og ryggtavler hvor musklene tydelig kommer til syne når de skal reise seg i stående. Alle hadde de BjørnBorgboxere under fancy shortser, og jeg kunne ikke unngå å av og til feste blikket på en av sprettrompene der de lå og glitret.

Om de var like fornøyd med synet andre veien, kan jo diskuteres 😉

Kanskje er det varmen som gjør at jeg festet blikket på brede rygger, og som gjør at jeg blogger et ytterst overfladisk og kroppsfiksert innlegg. Det er jo ikke helt meg, egentlig. For jeg mener man skal være som man er og stolt av det. Kroppen betyr svært lite sett i fh til personligheten. Men når noen først er skapt så fint, så setter jeg pris på deres evne til å ville dele;)

Så ja… jeg ER hetro, det fikk jeg en sterk påminnelse om gitt. Jeg ville ikke byttet bort synet med noe annet. Takk dere kjekke guttebasser for at jeg kunne hvile øynene på dere en hel dag, og for de svenske glosene som lød som musikk i mine ører. Idet de reiste seg så holdt jeg på å takke for dagens gode utsikt, men heldigvis slo fornuften inn;)

Sånn kan det gå når Tornerosa har vært i bur, og kommer ut blant folk igjen..

 

Responses

  1. Så kuult! Både at du hadde fin utsikt, og at du tross gårdagen, tok en ny tur på stranda. Fint at du er i form til å komme deg ut. Nyt livet, for man vet aldri når neste «nedtur» kommer igjen.

  2. 😀
    Det må jo være lov å nyte synet!!!

  3. Åh, nå fikk jeg lyst å ligge på stranda di 😉

  4. Glinsende muskuløse svenske rygger sier du?
    Glem små vann tornerose, jeg kommer til deg 🙂

  5. Ja, det var helt topp:D gliser enda jeg… hehe

    Sissel og Lene bare å komme!! Holder av plass til der alle ved siden av meg jeg. Ta med dere sololje, i tilfelle svenskene har glemt det;)

  6. Apropo syn: er du helt blind Eugenie, eller ser du litt på en av øyene?

  7. Jeg er sterkt svaksynt på det øyet jeg ser på 🙂
    Jeg ville nok ikke sett de pene mennene, men «ant» at de var der. Selv om jeg ser dårlig, ferdes jeg i en «seendes» verden og tilpasser meg deretter 🙂

    Synshemmede bruker ordet «se», akkurat som en rullestolbruker sier at de «går tur».

    Så jo, jeg har litt syn, men kan ikke forklare hvor mye eller lite i forhold til normalt jeg ser, siden jeg aldri har sett normalt og kan sammenligne.

    Det største problemet mitt nå, er at sidesynet forsvinner mer og mer, og til slutt er der ingenting igjen. Men ikke godt å si hvor lang tid det vil ta. Håper det tar kjempelang tid!

  8. Dette har jeg lurt på lenge ser du, men ikke funnet en passende anledning å spørre. Du har nok skjerpede sanser vil jeg tro siden du kan «ane» at de er der.. du hadde iallefall lukta sololja 😉
    Så flott at du fortsatt ser!! Og håper virkelig du skal fortsette med det lenge.. må være fælt å merke at det minsker og minsker. Klarer ikke forestille meg åssen det er.. Men du har på en måte ikke opplevd så mye annet, så for deg føles det sikkert naturlig og du har tilpasset deg verden du lever i. Kanskej større overgang for en seende og plutselig miste synet.

    Har du tilpasset hjemmet ditt med mange hjelpmidler? Lager du middag og alt selv? Regner med du må legge ting på de samme plassene blant anna, og hunden hjelper sikkert godt til. 😀

  9. For meg er det helt normalt å se dårlig, og jeg har vært innstilt på at jeg kan bli helt blind, siden jeg var 10 år. Har grønn stær, og faren for å bli helt blind er der, men man vet ikke hvor fort det kan gå.

    Jo, jeg gjør alt i hjemmet selv, bare at det tar litt lengre tid. Får hjelp med husvask en gang i uka. Når det gjelder å legge tingene på faste plasser, har jeg system i rotet mitt. Dersom noen i beste mening prøver å rydde for meg, går jeg rundt og er sint en stund 🙂

    Men med hjelpemiddler går dagliglivet ganske greit. Da vil jeg si de største utfordringene synshemmede møter, er i samfunnet rundt oss. Billettautomatene til NSB er helt ubrukelige for folk med dårlig syn, eller mangel av opprop av holdeplasser… kunne nevnt mye her, men nå er jeg trøtt. Når jeg trykker på knappen, sier klokka den er ti på halv ett. 🙂

  10. Kan tenke meg det var artig strandtur ja 😉 Noe må du jo få lov å kose deg med, er bare å nyte turen og alt som følger med 🙂

  11. Tiht ja Rosa, skal ikke så mye til for å glede meg etter innetid. Da finner jeg vakre ting å hvile øynene på 😉


Legg igjen en kommentar

Kategorier

