Publisert av: tornerose | juli 14, 2008

At jeg ikke lærer…

…at de lykkelige og problemfrie øyeblikkene ikke er varige. Det er en grunn til at det heter øyeblikk. De blir alltid utdelt i så altfor små porsjoner av gangen. Man rekker knapt å smake på forretten. For når man såvidt har begynt å smile og kjenne på den gode følelsen lykke gir, flyr den videre til neste person, for å gi en annen den samme følelsen, mens den snur ryggen til deg. En vinnende part, en tapende part. Hardt og brutalt. Kanskje kommer lykken innom deg, for all del nyt den, for lykken er ikke nådig…

…men jeg lærer aldri. Fordi jeg naivt tror at lykken en dag skal slutte å fly sin vei. Stikke meg som et insekt, så jeg blir infisert for alltid.

Responses

  1. Klem

    Den gjør det, lykken. Den slutter å fly sin vei engang. I alle fall tror jeg den slutter å fly så langt. Håper den snart slår seg ned hos deg.

  2. Ja, det gjør den. Det kan riktignok ta seg lang tid på veien dit, men den kommer. Jeg bare vet det.

    The meaning of life.

    🙂

  3. Håper den stikker snart. Lykken. Stikker og infiserer deg, ikke stikker og forlater deg.. Et stikk av lykke, liksom. Liksom.. Lykke(!) til! 😀

  4. Jeg tror også at lykken kommer for å bli en dag. Kanskje ikke like intenst hele tiden, men den skal være der.

    Ellers ville jo det meste vært ganske håpløst.

    Hm… sender en klem til deg, jeg. Ikke gi opp..!

  5. Stemmer i med de andre her, en dag så slår lykken seg ned, og tar bare noen små turer bort men du vil likevel merke den! Og når man mister den i perioder så gjør jo det at man setter så uendelig stor pris på den når den kommer tilbake 🙂

  6. Nå er jeg lettere til sinns..:) Det meste ordner vel seg, enten på den ene eller andre måten. Som jeg har blitt enig med Lene om, så er jo ikke livet slik at det hver dag går på skinner, eller alt blir helt som en har tenkt. Det meste blir vel egentlig alltid motsatt av det man har tenkt.. Så Lenemor, dette er livet. Hardt og brutalt. Men ganske herlig når øyeblikkene er der.. vil ikke være dem foruten.. På en måte kanskje ikke så dumt å lande på jorda igjen, er nå tross alt her vi lever 😉

    Glama: Takk for klem, du får en i retur for du er så god 🙂 Lykken slår seg nok ned.. ikke nødveningvis med fast bopel i meg, men kanskje noe mer nomadestil (kommer og går), så er lykken verdt å vente på allikevel..

    MM: Takk for herlig optimistisk kommentar.. Jeg vet det egentlig selv også.. sånn innerst inne, men noen dager blir det solformørkelse slik at man ikke ser annet enn de dumme tinga. Heldigvis er jeg aldri langsur.. eller langdeppa. Det meste finnes en løsning på om man får rast fra seg litt først.. Jeg vil tro på deg, at ting skal bli bedre og bedre. Slik som jeg skrev i forrige blogginnlegg… 😉 Da hadd ejeg noen lykkelige dager.. 😀

    Ulme; Hehe, ja håper den stikker jeg også 😉 Ikke bare på meg, men på Ulme, for det fortjener du. Vil ha deg ordentlig glad igjen 😀 Snart sitter vi infiserte begge to med et stort glis rundt kjeften :p KAsnkej lykken kommer med en mygg, så for all del ikke bruk myggspray!!!

  7. Mirakel: Deg har jeg nesten litt dårlig samvittighet for.. håper ikke du er sur for ja du vet? Men tror du tok det med et smil 😀 Dessuten koser du deg kanskje med daten?? Når er den forresten, du MÅ dokumentere den.. Takk for kommentaren, du har nok rett..;) livet ville bli rimelig håpløst uten at lykken smatt innom i ny og ne.. Selv om det gikk ad dundas med forloveden, så ville jeg aldri vært det forruten. Det er dette med å våge.. gjøre seg sårbar.. så fordømt skummelt.. men eneste veien til kanskje å skulle oppleve noe fantastisk fint.. Så man kan ikke gi opp… det ville vært for dumt..

  8. sissel: takket være dårlige dager blir de fine dagene så sabla fine. Skulle ønske det ikke var sånn, men er jo det. Livets kompleksitet…Det skal komme gode dager, mange.. for det har jeg bestemt 😉

  9. Lykken kommer og lykken går, eller lykken er der hele tiden.
    Det er bare det at den er litt vanskelig å oppdage innimellom fordi den forflytter seg i mellom ulike områder i livet.
    Livet ja, jeg prøver å huske på det selv om dagen.. you know..

    Det er ikke over før det er over prinsessa 😉

  10. Har lånt sitatet ditt i dagens post Lene 😉
    Du og jag Lene.. det skal ikke være enkelt..
    Livet så nydelig og grimt på nesten samme tid

    Det er ikke over før det er over..

  11. Å, du trenger da ikke ha dårlig samvittighet! Det hadde vært verre hvis jeg var lesbisk. Da hadde jeg sikkert vært forelska i deg nå. :p

    Holder på å ordne litt bilder og sånn fra turen (møtte mr. Esquil i Trondheim i helga) nå.. så du skal nok få bevis på at Date My Friend endte i en date! 😀

    Stor klem

  12. Mirakel: Wow, har du allerede møtt han? Kjempe spent på hvordan det gikk!!! Gleder meg skikkelig til bilder ja..

    Hehe, hadde u vært lesbisk hadde jeg ikke turt nei, men å late som man er mann var ikke bare lett, fordi jeg tenkte så komplisert, og menn er som kjent enkle :p Nei da, var gøy å ha noe å styre med, så lenge vinnern er mann så er jeg fornøyd 😉

    Her kommer en klem tilbake.. 🙂

  13. Men er det ikke deilig at øyeblikkene kommer, tross alt? Innimellom syns jeg nesten de mange grå dagene uten verken opp eller ned er vanskeligst. De kan bli så mange at det blir vanskelig å gripe de stundene som kommer. Uansett så håper jeg at stikkene av lykke kommer til deg – og at de slår seg ned og trives hos deg 😉

  14. Du har helt rett Ståle.. jeg får bare litt sinne over at det varer så kort noen ganger, Men jeg ville aldri vært foruten!!!Tenk så kjedelig livet ville vært uten.. Så egentlig e det de grå dagene som det ikke skjer noe verre ja. For selv om man kan kjenne seg skikkelig ulykkelig etter et lykkelig øyeblikk er borte, så har man iallefalll øyeblikket å tenke tilbake til og man kjenner at følelsene er i kroppen, man kjenner man lever på godt og vondt. Fremfor de grå dagene man kanskje ikke kjenner så mye, verken pos eller negativt…

    Takk for koselig kommentar… håper på et stooooooort insektsstikk snart.. bare det ikke kommer fra skaumann, det kryr av dem her og jeg får helt fnatt… og signaliserer alt annet enn lykke… 😉
    Ha en fin dag Ståle 🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

