Publisert av: tornerose | juli 18, 2008

Morsommere å ha mensen med nye Libresse?

Smøft! Jeg driter lang marsj i hva slags design de bindene har når jeg våkner på natten, vrir meg i magekramper og lurer på om jeg skal spy eller ikke. Kravler meg krokbøyd inn på badet for å snappe til meg et bind, noen piller og en varmeflaske. For så å ligge et par timer og vente på virkningen og søvnen igjen. Jeg skal love dere at jeg ikke tar meg bryet og studere kunsten på den Libresspakka. Kan det være at reklamen er lagd av menn? Eller kanskje de som har tatt bort mensen med p-piller? Eller noen som var så heldige å bli skapt uten mens? Ikke vet jeg, men reklamen er utrolig tåpelig. For mensen har vel aldri vært spesielt morsomt, og kan aldri bli toppen av morsomhet heller. Man betaler også en god del mer for disse lekre bindene…sleipt salgstriks vil jeg si.

Nei, jeg holder meg til de stygge grønne «always ultra», for har jeg lyst på kunst, så kjøper jeg et maleri til veggen fremfor pynt til søppelkassa;) Det er komforten som teller!

Responses

  1. hehehehe vet du hva? Jeg satt og kritiserte akkurat den samme reklamen i går kveld! den er så utrolig idiotisk, jeg bryr meg vel ikke om hvilken design eller farge bindet mitt har. Det eneste som teller er at det er komfortabelt (så langt som det går ann) å ha på seg. Holder meg til Always jeg og 😉

  2. Meneh.. jeg så jo en reklame senest idag, om hvor lykkelige man blir av å bruke Always? «Have a Happy Period» var slagordet. Syns egentlig ikke det er allverden bedre enn Libresse – for jeg blir sjeldent lykkelig av mensen, uansett bind. 😛

  3. Jeg blir mer gretten av «have a happy period» enn av kunsten. Har ikke sett reklamen for Libresse enda – kanskje snur jeg da.

    Men jeg fikk en ny pakke truseinnlegg med kunst hjem i dag. Hvorfor er det e-vitamin på dem? Og hvor ofte skal den designen skiftes da? Jeg har hatt tre ulike paknings-design på samme type produkt hittil i år. Jeg legger tydeligvis merke til designen, men den gjør meg ikke gladere akkurat.

  4. Jeg må le, det er bare latterlig. Er jo en måte å få en viss promotion (i mangel på norske ord…), men reklamen og slagordet er jo idiotisk. Minner litt om det fra filmen «What women wants» den med «Advil – så mild at du kan ta den selv når du later som du har hodepine». Morsomt!!

    Er jo noe lyspunkt med mensen da, ingen mens, ingen barn! =D

  5. Og forresten: kan jeg snike til meg titter på passordbeskyttede poster? (A) *ber pent*

  6. Jeg holder meg til Always Ultra Normal Pluss… De gjør den jobben jeg trenger at de skal gjøre, hvordan se ser ut er skrikende irrelevant 😀

    Helt enig med du!!!!!!;)

  7. Hater disse bind reklamene og sverger kun til OB! Husker når det kom de der vingene, gud bedre altså, den skal ligge i trusa, det er aldri komfortabelt og ingen ser jo at man har det topp moderne bindet. Jeg boikotter bind (skal sies at jeg har kun store smerter og lite anna gørr 😉 )!!!

    Hehe, snart har vi et protesttog klart her mot bind og morsomheter når man har mensen 😉

  8. Akkurat i dag lot også jeg provosere meg nok av den reklamen til å skrive et par ord prinsessa 😀
    Men hadde jeg vist at Always lovte en happy period, så skulle jeg jammen tatt med den i samme slengen 🙂

    Hehe, enig.. jeg visste heller ikke at Always lover gull og grønne skoger jeg heller, de burde definitivt vært med i protesten. Jippy, nå er det bare en mnd til nesten gang 🙂

  9. Her finner dere et brev om «have a happy period» påfunnet

    http://www.vgb.no/6417/perma/340886/

    Takk for Link Glama… kvinner er vel ikke vanskelig å provosere heller noen ganger i perioden :p uff og huff.. Men always er samme ulla kan vi iallefall konkludere med. Og at mensen består…

  10. Hihi, artig innlegg!

    🙂

  11. Galithralia: hehe, så festlig at du også kritiserte den… to jenter som tenker likt 😉 Nei komforten går foran, og uansett bind eller design så ha jeg drivondt under mensen. Tror aldri jeg har jubla over den liksom :p

    Shamini: Haha, ja de er jammen ikke noe bdre i markedsføringen de.. Samme ulla! Nei blir som du sjelden lykkelig av mensen.. Men skikkelig lykkeig når mensen er forbi derimot.. deilige dager 🙂

    Glama: Hjelpe meg, truseinnlegg med e-vitamin? ja når er det påkrevd nede i undelivet? Mangler vi e-vit der? Høres utsom noe skikkelig juks og fanteri, og kjenner jeg dem rett har de nok satt opp prisen alle gangene også, luringene!
    Nei.. vitaminer og kunst hører ikke hjemme i min truse, hehe

    Cammomille: For et annet fint slagord du hadde funnet.. verden har gått litt langt når man tar piller når man later som man har hodepine.. Alt for å selge.. men jeg lurer på, hvem biter på dette?
    Kode er tilsendt frøken, fikk du det til?

  12. Dette blir jo helt feil post, her har jeg ingenting å gjøre… Men ett sted må jeg jo få muligheten til å ønske GOD HELG! 🙂

  13. tror faktisk den eneste gangen jeg jublet over mensen var da jeg fikk den for første gang. Følte meg skikkelig voksen der og da, fikk den på dagen jeg ble 14 hehehe. Men etter det hater jeg den, hver gang jeg får den er det å tygge smertestillende hele dagen…. arg

  14. Ulme: Stakkars, tipper du fikk litt hetta nå som rotet deg inn på denne posten, knis. Hvilket bind bruker du? 😉
    God helg, eller jeg mener god uke Ulme på Palmekysten!

    Galithralia: Hehe, ja noen jubler.. men jeg husker jeg ble litt redd jeg. Alt ble så skummelt og man fikk et tykt fælt bind av mamma. Var det Saba de het? Vel, nå er jeg mye gamlere enn deg tror jeg 😉 Man var voksen… uuuæææ.. litt gøy, men jammen litt skummelt…

    Jeg har forresten jublet over mensen noen ganger selv når jeg tenker etter. Når man endelig får den etter mange dagers redsel for graviditet som IKKE kan finne sted der og da, det er lykke det 🙂

    Til alle jenter (og Ulme da;) ) Happy periode :p

  15. Hehe, blir mektig irritert hver gang jeg ser den reklamen…morsommere og morsommere fru Blom!!!!

  16. designet er nå en ting, noe må de jo finne på for å prøve å selge mer. Jenter får jo ikke oftere mens enn det naturen har lagt opp til, og den kvinnelige befolkning i menstruerende alder holder seg vel stort sett noenlunde konstant. Salget av div bind varierer vel dermed ikke så voldsomt.Haha, da må de satse på at vi digger designet vet du!
    Reklamen i seg selv er noe helt annet. Jeg hater virkelig å få slengt disse bind og tampongreklamene i fleisen når jeg er på kino. Man skal liksom ut og kose seg, glemme real life litt. Og så kommer det der? Snøhøft – som jeg hater det!!

  17. Jeg tenker litt tilbake nå, til tiden da jeg var medlem av Klikk-Libresse, og begynte å samle på bind før jeg fikk mensen. Da hadde jeg helt sikkert skaffet meg «kunst-bind» 😀

  18. Hehe- takk for herlige lettere frustrerte innlegg confiteor, Lindis og Mjølkerister 🙂

    Tamponger er ikke det man vil se på kino gitt..
    Apropo tamponger, hunden her spiste en… og gjett om det var stopp i magen der en stund. Til slutt kom det noe og vi la merke til at det hang en tråd i baken på han. Herlighet, så eiern måtte dra den ut.. isj isj, litt ekkelt info her ja..


Legg igjen en kommentar

Kategorier

