Publisert av: tornerose | juli 27, 2008

Dags og stemningsrapport fra «fjorden»

Japp, så er uroen snudd. (Takk for nydelige hilsninger på forrige tråd!! Love you!) Jeg har gode dager igjen. Og late dager, noe annet er umulig i denne varmen. Tanker og den verste frustrasjonen er gitt seg, og jeg smiler her jeg ligger. Menn får være menn, og sykdom være sykdom. Jeg vil bare kose meg nå, og ha gode dager. Dette skal bli min sommer. Her har det vært 31 grader idag, og sikkert like mye inne, så jeg har ligget og vaket i vannkanten. Sjøen viser 22 grader midt på dagen- er det rart uroen stikker eller?? Og jeg som elsker og bade!! Det er så ufattelig vakkert her i Vestfold nå. Sitte og kikke utover holmene med de søte, rød hyttene, båtene og den vakre skjærgården. Jeg blir helt matt.. og undrer meg over hvorfor jeg bor i Oslo…

Apropo menn.. Er ikke i tvil, jeg vil ha en som vil ha meg. Så nå sitter jeg her, så får mennene komme til meg har jeg bestemt 😉 Hvis ting ikke kan være litt enkle, så kan det være. Jeg vet at jeg er et kupp (haha) så det er deres tap… Jeg har fått fram litt sinne i det siste og det er jammen konstruktivt. For jeg gidder seriøst ikke å la meg dukke under eller føle meg dårlig, når jeg heller kan tro på meg selv og holde huet rakt.

Jeg skrev at jeg ikke kunne stikke av fra tingene. Vet dere, det kan jeg!! Jeg pakker kofferten og drar jeg 😀 Jeg har grublet og grublet om det er mulig for meg å dra på tur økonomisk, og om jeg blir veldig mye dårligere etterpå/underveis av Me’n. Det har jeg ikke noe garanti for, men jeg vet også at jeg er mye bedre enn på lenge, så jeg fant ut at jeg var villig til å ta sjansen. Skulle jeg bli liggende uttover høsten så har jeg ikke så himla mange planer egentlig. Annet at dere kommer på sykebesøk 😉 Reisen er verst, ellers kan det meste tilpasset form og lyst.

 

Det er ikke bare bare å stikke når man «lever på staten» fant jeg ut. Jeg må søke om å få lov av NAV og trenger legeerklæring på om det er forsvarlig. Jeg må ha dokumentasjon på piller jeg må ha med ut av landet og eget helsekort. Vel, jeg kommer faktisk til å stikke før jeg har fått svar på søknaden, men jeg regner med at det bare er en formalitet (noe navdama sa), at jeg uansett får ja-stempel. (Hvis det ikke er tilfelle har jeg ett problem….)

 

Er jo nesten synd å stikke i dette været, men er mest for å få noen nye impulser, oppleve noe, skape noe hyggelig å tenke tilbake på. Drar om en uke! Jeg har funnet min perfekte reisevenn som kjenner meg godt, vet om sykdommen og de hensyn jeg må ta underveis (blant annet når jeg har ørepropper og ikke 😉 )Vi drar til Kreta, en rolig liten plass, men med mulighet for å komme oss til større byer. Kanskje blir det scooter eller leiebil en stund så vi kan hilse på greske landsbydamer? Hellas er iallefall trygt, har nydelig mat og herlig atmosfære. Jeg gleder meg som en unge til å spise lammekoteletter og gresk salat hele ferien!!! Nam!! Noen fler som vil være med el? Når sant skal sies er jeg ganske nervøs for hele opplegget, men også kjempe positivt spent. Jeg må bare fokusere på at dette skal gå bra, at jeg ikke vil bli dårligere. Må det, siden den er bestilt…

 

For første gang på tja.. 5 år (?) var jeg på konsert/show i Tønsberg i går. Det var en hyllest til queen og Freddy og het The show must go on». Jeg har hørt endel på Queen i ungdommen, men ble veldig positivt overrasket av oppvisningen som jeg kanskje var en smule skeptisk til på forhånd. Noen fremføringer fikk fram tårer i øynene mine og grøsninger på ryggen. Det var Wig Wam fyren som sang endel av nummerene, i tillegg til en gjeng andre dyktige sangere og dansere. Musikken var ekstremt høy(iallefall i mine ører) så et par ørepropper var tingene. Da ble lyden helt perfekt 😀 Dette er en av de fineste synes jeg: eller denne

 

Alt i alt.. mye tanker i hodet fortsatt, men av det positive slaget stort sett. Klart prinsen er jo der. Men jeg skal sette meg selv i høysetet igjen. Jeg har fokus på at JEG skal ha det bra. Skikkelig egoist med andre ord 😉 (Takket være mine herlige venninner som dunket meg i huet- takk 😀 )

Responses

  1. Ååååååh, nå ble ulme glad!!! 😀

    Det var godt å lese et go’innlegg fra prinsessa. Og ja, det ER vårt tap.. Bare at ikke riktig alle av oss skjønner det før det er for sent.. 🙂

    Tur høres fornuftig ut. Håper det ordnet seg økonomisk og med alt annet styr? Skal til ei annen gresk øy 14 dg senere enn deg.. Men hvis du skriver en hilsen i sanden på stranda, så kanskje jeg ser den fra flyet?? 😉

    Ha en kjempefin søndag, kjære du! 😀

    ÅÅå så flott at jeg klarte å gjøre deg glad også da:) Liker best go-innleggene.. eller go-dagene:) For de kommer nå fremover veit jeg .. Japp, har sånn ca akkurat til turen, blir ikke noe luksus, men helt greit. Kjekt når man får noen uventede penger fra jobben;) Ellers begynner alt anna styr å fikse seg. Ringt leger, nav og full pakke, og snart er alle fornøyde, også tornerose. Er i Oslo og sanker med litt ting, så vender jeg straks nesa hjem igjen og reiser fra lille Torp. Kjekt!

    oi, klart jeg skriver til deg i sanden!!! Lov meg å kikke da, jeg lover å skriver TYDELIG!! 😉

    Ha en kjempefin uke kjære du! Og takk for herlig hilsen:)

  2. Godt å lese denne teksten etter å ha lest den forrige. Prøver å ta igjen noe av det tapte mht blogglesing på mine favorittblogger. Jeg ønsker deg en ufattelig god tur og at du får overskudd av nye opplevelser.
    Lev vel og spis godt 😉

    Puh, ja godt det er litt balanse i sysakene. Vettu, jeg har så dårlig ssamvitighet for utrlig laber oppdateringer rundt om, varmen kverker hodet mitt så jeg får knapt kommentert vettu. Men lover å komme sterkere tilbake hos deg og hos andre etter ferien 🙂 Takk kjære du, håper turen blir fin fin. Trenger så det nå. Jeg skal spise godt og mye.. jeg er litt over middels glad i mat, nam :p
    Takk for kjempe koselig hilsen 🙂
    Nyt sommerdagene selv ståle

  3. You go, girl! 😀

    Japp.. 😀

  4. God tur til Hellas prinsessa 🙂
    Spis masse lam, feta og oliven for meg, og slapp av.
    Selvfølgelig skal du ha en mann som vil ha deg.
    Det skal jeg også. Ikke bare en som vil ha meg, men som vil ha BARE meg. Tenkte kanskje du ville føye til det i all beskjedenhet du også 😉
    Kos deg masse, jeg er skikkelig misunnelig 🙂

    Takk takk lene:) Skal nok plage dere litt her på bloggen noen dager til før jeg stikker 😉 Hehe, jeg kan i all min beskjedenhet føre på den biten og ja..;) Jeg skal spise for oss begge. Hehe. Kommer til å trille når jeg kommer hjem, blir så flott atte. Du og jag, med trange bukser.
    Var ikke du på kreta før i sommer? eller husker jeg feil?
    *kos*

  5. Sorry særdeles treg svar på mange kommentarer… lov å skylde på varmen? og lister.. mye jobb vettu 😉


Legg igjen en kommentar

Kategorier

