Publisert av: tornerose | september 1, 2008

Til deg som brøyt deg inn i bilen min natt til søndag…

Jeg lurer bare på- hva i huleste gjorde du der inne???  Sov? Var du sinnsykt dopa siden du ikke valgte å ta med deg nesten noen ting (bare noen cder, verktøy, handsfree så vidt jeg kan se) ? Ser du har forsøkt å ta av fronten på anlegget mitt, men jammen var den for avansert for deg. Men å åpne vinduer uten at de knuser, det er du jammen god på! Kanskje skal du bruke verktøyet du stjal til å bryte deg inn i neste bil? Men jeg anbefaler deg å sette deg litt mer inn i bruksanvisningen til radio og cd-spillere om det skal være noe vits å bryte seg inn. Trodde poenget var å få med seg noe nemlig… At du klarte å ripe opp bilen min mens du holdt på er jeg ikke spesielt blid på. Faktisk ganske pisst på siden jeg selv ikke bruker å dunke borti ting selv. Og er den elekriske ruta ødelagt skulle jeg virkelig ønske du skulle betalt for deg. Du tror kanskje jeg er en riking? Der tar du feil lille innbruddstyv…

Det lukter heller ikke godt der inne.. Håper for all del du ikke brukte bilen min som toalett!!

 

Må si jeg skvatt da purken hadde lagt igjen beskjed på svarern min på morrakvisten etter en fuktig natt i hovedstaden. Spørs om min lille blå skal få stå hjemme nesten gang…

 

Men hvertfall- takk for at du ikke herpet bilen min mer, det kunne gått mye verre for seg! Og om du sov der så sov du kanskje tørrere enn på lenge. Akkurat det unner jeg deg, kanskje.

 

Da har jeg lært to ting siste uken ved egenerfaring:

Ikke send meldinger fra Hellas til Norge.

Ikke parker i sentrum over natten.

Ting man vet, men som man naivt ikke tror er så farlig…

Responses

  1. dustekjeltring! Litt greit at bilen ikke var herpa mer kanskje, men uansett jæsklig irriterende!!
    Men…sms fra Hellas? Hva med det liksom…? Det har jeg da gjort mange ganger…?

    Japp, er litt blanding av irriterende for at det i det hele tatt skjedde, men også skikkelig bra jeg kom greit ut av det 😉

  2. (åj, så det nå da, innlegget lenger ned. Sure penger…!)

    Ja, virkelig sure penger! fra nå av blir det msn og skype 😉

  3. På en eller annen merkelig måte klarer du å gi inntrykk av at du syns synd på forbryteren. Og det er ganske imponerende. 🙂

    Håper ikke det blir altfor dyrt for deg!

    Klem

    Hehe, jeg så litt for meg stakkarn sove der inne. Kan ikke annet enn å få vondt av dem der de holder til i den delen av byen.. Men synes det er litt uggent og tenke på også egentlig. Det blir ikke dyrt for meg for jeg kommer ikke til å gjøre noe med ripene, men er vinduet gåent så koster det nok litt.. Men tror det går fint 🙂
    klem

  4. Auda… Kjipich! 😦 Så vanvittig irriterende! Men, hvis de først skal bryte seg inn og ødelegge litt, kan de ikke egentlig like godt stjele masse og herpe masse, slik at det kan lønne seg å bruke forsikringa. Her og bare ødelegger de litt, og akkurat det er dritkjipt! 😦

    Her lurte noen seg inn og rappa noen pc’er for ikke så lenge siden. Og lite annet. Men 1/2 års arbeid forsvant.. (jada, tar hyppig backup nå)

    Kjipish var jammen et ord jeg kommer til å adoptere, takk 😀 Hehe, ja.. enten alt eller ingenting liksom. Det med egenandel er noe drit.. :/
    Oi jeg hadde grini m halvt års arbeid forsvant.. hjelpes, DET er uerstattelig. Skikkelig dårlig på backup selv, så her kommer ingen skjennepreken 😉

  5. ps- håper byturen var gøy?? 😀

    Kvelden var fuktig men vi var ikke på byen, men i en leilighet i sentrum til en kompis av meg. Det var god middag, masse vin, film og Buzz.. Kvelden var topp den:) Ble skikkelig godt humør og det er jo det man skal bli 😛 Jeg har funnet ut at jeg er smartere beruset enn edru, vet ikke om jeg er stolt av det eller ikke men.. Hehe. Litt lite søvn ble det må jeg innrømme, og litt skallebank, men hva gjør vel det når man har hatt en topp natt 🙂

  6. Forbarska folk! Men glad de ikke herpa bilen din så altfor mye! Neste gang tar du toget 🙂 Og hadde vært gøy å lese noen ord om din kveld på byen sånn utenom bilen 😉 Kanskje noen prinser i siktet?

    Jeg var veldig heldig 😀 Neste gang blir det nok banen ja.. Bare det at jeg hater den banen.. MEN- skal vurdere det sterkt.. Hehe, var bare en kompis, eller det er ikke bare. Egentlig kjempe digg- trygt og godt og ikke dette sjekke-spillet 🙂 Dessuten kan jeg klemme på han så mye jeg vil, og det er digg 😀

  7. Jeg må forresten ta tilbake at det ikke er som i hellas her- for på lørdag ropte det flere etter meg, tihi. Sååå, kanskje ikke norge er så galt likevel 😉

  8. Ærgggh! Dum kjeltring!

    Har ikke hatt innbrudd i bil på lenge. Men den gamle opel rekorden min fikk besøk under studietiden. De knuste en rute, tjuvstartet og kjørte friskt avgårde. Men rattlåsen gikk på så de endte oppå en sandhaug på andre siden av parkeringsplassen.

    Det eneste jeg savnet var saueskinnet mitt. Og gjett om vi skvatt da våren kom. Da dukket det nemlig opp et dødt dyr i brøytekanten! Den ulla var ikke mye krulla lenger…

    De burde være glad det ikke var bjørn på Byåsen den natta, for en stund midt på natta så de sikkert temmelig fårete ut….

    Følte meg forresten ganske fårete jeg også, da jeg oppdaget at jeg hadde passert bilen min halve uka uten å oppdage at den sto parkert på toppen av en sandhaug på andre siden av parkeringsplassen. Men så var jeg temmelig trøtt både når jeg gikk til universitetet og når jeg kom hjem igjen på den tiden.

    Håper reparasjonene går greit!!

    Haha, for en historie!! jeg blir så fascinert av deg og alt du opplever.. Eller kanskje er det ikke det du opplever, men måte du formidler det på..Synd lammeskinnet gikk duken, men så fikk du hvertfall opplevelsen av å være fårete, det er ikke alle vel unt, hehe 😉
    Ser ikke ut til å bli noen repr.. Så jeg er kjempe heldig!!

  9. Oi!
    Dette har ikke jeg fått med meg før nå. Slike ting er så kjedelige!
    Håper du vinner i Lotto til helga *klem*

    Vant ikke i lotto i helgen, men virker som vinduet funker, så da er det mest litt riper som er greia. Kjempe heldig var jeg! 😀

  10. Menn som ropte sier du?
    Hvor har du vanket på nattestid?
    Skal vi ta turen dit neste gang vi skal treffes? 😉

    Japp, menn som roper.. Helt norske menn. Klokka 18 på en lørdag i området mellom dronningensgate og skippergata. De henger oppe i vinduene og roper en opp på vorspiel 😉 Kan vise deg hvor dem er jeg 😉
    MEN- egentlig har jeg fått litt nok av menns oppmerksomhet. Var på et senter her om dagen, og påsiden min kommer en 60 åring som begynte å smatte inn i øret mitt samtidig som han sendte meg et blikk. Jeg kjente meg uggen, og var like før jeg sa han fikk finne seg noen på sin egen alder.. isj

  11. Det er virkelig kjedelig med innbrudd i bilen! Har opplevd det noen ganger og det er dritirriterende. Det medfører jo som oftest knuste ruter (og noen ganger mer ødeleggelser), men sist gang jeg opplevde det hadde de ikke knust rutene gitt! Godt å høre du slapp det du og, men ikke hyggelig uansett. Håper du får bort lukta da… iiih!

    Parkering i byen er altså ikke å anbefale. Greit råd for flere å ta med seg, sikkert. 🙂

    Ja stemmer, minnes og huske du var uheldig… Har du fått erstattet din lille forrsten? Husker den ikke var kjørbar lenger. Lukten er vasket bort, så det er ikke så gale 😀 Men godt jeg slapp så billig unna 🙂

  12. Hvis du og lenemor sier i fra hvor dere går ut, så skal jeg komme og rope etter dere!!! 😀 Og plystre.. Og kikke.. Men kanskje unngå de slibrige kommentarene? 😉

  13. Ikke alle de slibrige kommentarene da Ulme, du får finne en balansegang 😉

  14. Hehe, vi kan informere deg, men ikke uten at du kommer til byen.. for det blir litt vanskelig å høre plystringen helt fra palmebyen Ulme 😉 Alt uten de slibrige kommentarene er fint.. Kanskje sånn midt på Karl Johan, det hadde vært kjekt 😉

  15. Uff.. Håper det ikke ble så alt for store skader på bilen da… Vi også var uheldige med vår bil i vår. Den ene bilen vår ble stjelt ei natt, og funnet igjen totalt oppbrent, og noen fa dager etterpå ble det gjort innbruddsforsøk i den andre bilen vår, og gjort skader for 20 000 kr. Vanvittig! Så tross alt, så kunne det jo endt verre for deg, selv om det selvfølgelig ikke er gøy å få invadert sine private ting av fremmede likevel.

  16. Den historien der var helt vanvittig!! begge bilene på samme tidspunkt, snakk om uflaks!!! Men dere fikk det vel på forsikringen? Jeg var bare superheldig jeg, bilen går som ei klokke, bare noen riper her og der…

    Velkommen til bloggen min forresten, har du link til din blogg? 🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

