Publisert av: tornerose | september 4, 2008

Regnværs og tenkemusikk

Jeg har de siste ukene fått øynene opp for en for meg ny artist; Anna Ternheim. Musikken er myk, tenkende, lekende lett og vakker. Kanskje litt i Ephemera-stil, men med mindre instrumenter, og flere helt akustiske låter. Stemmen og pianoet er vakkert, melodiene enkle å like. Er du i tenkehumør eller befinner deg under et pledd i regnværet, så er det en ypperlig anledning til å bli kjent med Anna Ternheim. God fornøyelse!

Første låt ut er Shoreline. Her er en annen versjon. Andre smakebiter er;
I’ll follow you tonight
I say no
Better be
My secret
Girl laying down
No subtle men

Albumene heter: Somebody outside og Separation Road.

Edit: Glemte å servere sangene med ferske kanelsnurrer, bon apetit 😀

Responses

  1. Takk for flotte sanger servert på ett sølvfat av deg 🙂

  2. Tippa du likte de, er litt din stil, kan hjelpe deg med hele album om du vil;)

  3. Oi!
    Bra jeg stakk innom igjen 🙂
    Ja takk, begge deler:-) Kanelsnurrer og album 😉

  4. Oj… Skal si det var god stemning her! Stemningsfull og fin musikk, levende lys og kanelsnurrer (nam!).. 😀

    Blir bare her resten av kvelden, jeg.. 😉

  5. GooooD blogging! Tips til nyoppstarta blogger? 😉

  6. Så flott at du likte stemningen- ville ha det litt kozi her i regnet 🙂 Ser du har vært her hele kvelden Ulme, alle kanelsnurrene er borte!!

    FuS: Takk:) Har på følelsen av at jeg kjenner deg? Eller? 😉 Hvem er du?

  7. Tror du de kanelsnurrene funker til Coldplay også prinsessa?
    Syns jeg hører Lillegutt si noe om det *lytter* 😉

  8. Lenemor: De funker helt fint til coldplay, teste det ut!!! Apropo coldplay, jeg leste på en annen blogg at det er konsert, men når er den? Jeg har ikke billett…krise…Kjenner du noen som har en billett som de ikke skal bruke???

    Hehe, lillegutt hadde nok snakket om disse kanelsnurringene i en uke , kjenne rjo han 😉

  9. Takk for tipset. Musikk midt i blinken for min smak.

  10. Bare hyggelig Ståle 🙂 Tippet det var litt sånn musikk du liker.. Ellers kan jeg anbefale den nyeste til Eva cassedy og Ane brun. 😉

  11. Hvis du ikke allerede har gjort det så må du høre på Leaving on a Mayday. Vakkert sistealbum fra Anna. Jeg var på konsert på Parkteateret i mars i år, og sto som fjetret. Da hun til slutt spilte My Secret som avslutning var det så sinnsykt sterkt.

    Neste gang hun er i Oslo spanderer jeg billett!!!!

    • Det visste jeg ikke om i grunn, så takk skal du ha Tone:-) Skal finnes på spotify i dette øyeblikk.-)

      ÅÅÅÅ, takker og bukker for billett, da får vi håpe hun spiller igjen en gang 🙂

  12. Hmm, av en eller annen grunn ligger den ikke på spotify.. dumt, men skal se om jeg får lastet ned..


Legg igjen en kommentar

Kategorier

