Publisert av: tornerose | september 20, 2008

En bloggdag derpå

Igår skrev jeg et innlegg om hvordan det av og til føles å være alene i helgene. Den dårlige følelsen jeg hadde var ytterst reel, men den forsvant like fort som den kom. Like etter på jeg hadde skrevet ble jeg invitert til en kompis for kvelden og ensomhetsfølelsen ble borte. Jeg ble kjempe, kjempe glad og tiden fløy når jeg hadde han å være sammen med. Ikke at det er noe mål i seg selv at tiden flyr, men i dette tilfelle var det et godt tegn. Og etter en god natts søvn føles det helt okey å være alene igjen idag. Da finner jeg igjen roen og gleden med å trives i eget selskap. Som morgenlektyre leste jeg i bloggen til Bussemann hvor han åpenhjertig og ærlig forteller om hvordan siste uken hans har vært. Tårene mine rant av det han forteller, og man får virkelig perspektiv på tingene igjen. Gårsdagens lille klage og «synes synd på seg selv» blir ganske banal i forhold til hva han har opplevd for tiden. Tankene går til han i kveld og jeg håper indelig at han igjen skal føle at livet er såre godt å leve og at han får kjenne på at han har mange rundt seg som er veldig glad i han. Måtte vi alle, enten vi er med hverandre på nett eller i virkeligheten idag, virkelig vise at vi bryr oss om hverandre!

 

 

Og han gikk ut

og så på stjernehimlen.

Stjernene minnet han om venner.

Det er ikke alltid

du ser dem,

men når det mørkner

kommer de fram

og lyser for deg!

(Asta H Dahl)

Responses

  1. Godt å lese at du fikk en bra kveld – og til og med overskudd til å sende gode tanker videre!!
    Nydelig dikt også, det var nytt for meg, Takk!!

  2. Hjertelig takk for dine gode ord! Det var godt å lese at du fikk en koselig kveld som du kunne tilbringe sammen med andre – den følelsen av å være alene kan være ganske ekkel iblant.

    Men du;

    «Gårsdagens lille klage og “synes synd på seg selv” blir ganske banal i forhold til hva han har opplevd for tiden.»

    Ens egne klager og «synes synd på seg selv» blir ikke mindre verdt bare fordi andre har såkalt større problemer. 🙂

    Nydelig dikt, det var nytt også for meg. 🙂 Takk.

  3. Så god du er…, som selv når du ikke selv alltid her det helt topp, likevel har omtanke for andre. 🙂

    Godt du fikk en fin og koselig kveld! 🙂

  4. Jeg vil på det aller sterkeste si meg enig med Bussemann. Man bærer på de bører man bærer, og hvem har rett til å si at den ene er mindre enn den andre?

    Men det er jo godt å oppleve at man er i stand til å håndtere sine bører innimellom.

  5. Så deilig at du fikk en invitasjon i går, fikk helt ondt da jeg leste innlegget ditt fra i går og så leste jeg jammen at det ordnet seg likevel 🙂 Det fortjente du!

  6. Smerte kan ikke måles opp mot hverandre var det en klok sjel som fortalte meg en gang. Og det er helt riktig. Jeg har lest posten til bussemannen, og den var sterk, veldig sterk. Men det er smerte begge deler, og det er virkelig vondt å føle seg alene, det er ikke noe å kimse av. Så det var fint å se at listen over ting å glede seg til har kommet opp! 🙂

  7. Randi: Ja det ble en skikkelig positiv overraskelse til slutt, jeg var rimelig motløs en stund.. Og når jeg ble så glad så måtte jeg spre litt glede videre vettu 😉 Jeg har forresten skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke har kommentert hos deg i det siste, tiden har ikke strukket til, synd for jeg vil så gjerne, for du skriver jo så mye bra!!

    Bussemann: du har helt rett. Man kan ikke måle problemer sånn sett, selv om akkurat den dagen var det til hjelp, og satt ting litt i perspektiv. Noen ganger trenger jeg å våkne opp og glede meg over dte jeg har og hva jeg slipper.Når jeg leste om deg så var jeg glad for at jeg ikke hadde det sånn, og jeg fikk bare lyst at du også skulle få slippe det. Men alle har vi vårt, som virker stort eller lite alt ettersom hvordan vi «tar» det. Håper virkelig det går litt oppover med deg.. Tenker på deg fortsatt og blir å følge med i bloggen din fremover. klem

    Ulme: Takk Ulme:) Hva kan jeg si.. takk:)

  8. Sissel: ja det var så deilig.. Jeg var helt på gråten, men så fikk jeg en kjempe fin kveld som bare føyk av gårde.. fordi jeg hadde det så bra, hvem skulle tro det 😀 Håper du også har det fint for tiden..

    Metern: Du har helt rett, det var virkelig klokt sagt… Jeg har heller ikke brukt å veie slike ting opp mot hverandre.. Feks hjelper det meg lite å tenke at «stakkars barna i afrika har det myyyyye verre enn meg» når me-symptomene raser i kroppen og man kjenner seg elendig. Noen vet jeg bruker slik tankegang bevisst, fordi de mener det funker.. men stort sett funker det ikke for meg. Men igår ble det en liten vekker 🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

