Publisert av: tornerose | september 24, 2008

Alle bør ha sin egen tenkeplass…

Her er yndlingsplassen min, oftest kalt tenkeplassen. Hit drar jeg når jeg er glad, trist, sint eller når jeg bare vil være ute. Dette er plassen det er godt å være helt alene. Jeg setter meg i stolen min, har med pledd, pute, gjerne te på termos og noe og bite i. Og skal man først gråte så hvorfor ikke gråte nede ved sjøen? La salte tårer blande seg med salt sjø. Og kjenne at det å kikke utover fjorden gir fred i hjerte og sinn, eller stilner en indre storm av følelser. Å reise seg opp og kjøre hjem litt lettere enn da man kom. Men idag var jeg glad. Bare glad. Og øynene mine kunne ikke se seg mett på de vakre fargene, det dypblå havet og det hvite huset i kontrast. Solen har strøket meg over kinnet med en liten hilsen; «Skinner for deg min venn, for deg!». Jeg tror trengte kjærtegnene, disse strålene, før mørketiden for alvor setter inn…

Responses

  1. Det er fint på yndlingsplassen din. Jeg kjører som oftest forbi den på vei til min, men noen ganger tar jeg en tur inn under trærne der borte.

    Det er sant at man reiser hjem litt lettere enn da man kom

  2. ååå…Hvervenbukta! Min barndoms badestrand…sukk… absolutt et av verdens beste tenkesteder!

  3. Ah, en sånn plass vil jeg ha også! Det ser befriende ut å være der 🙂 Et sted å puste ut, omfavnet av herlige naturen.

  4. Herlig!

  5. Så nydelig, Tornerose! 😀
    Jeg har ikke funnet min tenkeplass helt ennå, men jeg leter og gleder meg til den en dag dukker opp. Men inntil den dag kommer, så tror jeg oppdagelsesferdene mine gir meg nesten like mye. Og kanskje jeg kan få bli med til din en gang? 😉

  6. Det var et veldig fint bilde! Har du gjort noe med det etter det er tatt? I fht farger og sånt? Var så veldig klart! Veldig fint! :o)

  7. Glama: Ja, stemmer tror jeg husker den tenkeplassen din, har enda ikke fått undersøkt den, men du skal nok få ha den mest for deg selv siden jg liker meg så godt på min. Herlig med tenkeplass.. fundere- over- alt og ingenting-plass 🙂

    Lindis: aaaa, du er vokst opp der du;) På sommern synes jeg det er veldig mye mennesker her, men resten av året har man tenkeplassen nesten for seg selv. Skikkelig digg. Man kan altids rusle litt bortover langs sjøen for å finne sin egen plass.. digg! Ser du meg om du er på tenketur, så får du si hei 😀

  8. Chanel: Ja, det er helt sånn. pusten går lettere der.. De er to ting som er spesielt beroligende påmeg og kanskje mennesker, det ene er hav som nevnt, det andre er bål/flammer. Begge kan man bare sitte å stirre på uten andre impulser.. skikkelig deilig og avslappende:) du må få deg en slik tenkeplass;)

    Tordenlill, Ja nydelig.. er her jeg tar alle høstbildene mine vettu 😉

    Valkyriana: Så flott at du har disse oppdagelsesturene og at du ikke finner med en gang, så får du sett sååå mye. Smart 😉 Klart du kan få bli med til min engang, du er alltid velkommen vettu 🙂

    bel4trix: Takk takk:) Nei, har ikke gjort noe med bildet i etterkant.. men brukte polariseringsfilter da jeg tok, mulig det som bedrer bildet? Ellers må jeg si at det var sånn den dagen, nydelig og klart med sterke farger.. Herlig:)

  9. En yndlingsplass høres ut som en god idé. Godt å lese om et godt sted å være.
    Trivelig bilde 🙂

  10. Ståle: Du bør finne deg et eget. du har jammenmange å ta av, du som reiser så mye 😉 Tenk om jeg kunne vært med i kofferten din på et par turer?? Det hadde vært stas.. men måtte bli luftet litt så jeg fikk tatt noen bilder også da..

    Ja, på plassen min er det virkelig virkelig godt å være uansett humør 😀

  11. Åh, ett slikt sted vil jeg også finne meg. Har ikke noe enda 😦

  12. Sissel: abolutt å anbefale 😉 Avslapning for kropp og sjel.. du bor vel også i nærheten av sjøen?

  13. Så ut som et fint tenkested. Mitt tenkested er foran datamaskinen, men der er det bare støv og dårlig luft, og når jeg har tenkt ferdig er hodet helt tomt.
    Fikk lyst på frisk luft nå.

  14. Dataen er et fint tenkested men som du sier tømmer det hodet for energi, så litt frisk etterpå er deilig. Tror du må finne deg et tenkested i naturen , uten støv og dårlig luft 😉

  15. Har sjø man kan dra til, så skal farte ut å se litt rundt mæ. Finne mæ min egen hemmelige plass 😉

  16. da jeg var yngre, der vi bodde før hadde vi en skog, en slags lekeplass, min tenkeplass var det fineste treet, som man kunne klatre opp i, helt til topps. Det var en sånn ro der oppe i det treet, at jeg både kunne le av glede eller gråte, dumt at det treet ikke finnes lenger, det var virkelig en fin tenke plass. 🙂

  17. Galithralia: Åååå eget tenketre, det har jeg alltid ønsket meg! så herlig å lene ryggen mot stammen og bare være! Mulig du er for ung, men var det ikke noe på barnetv som hette kalles tenketre? Etter det fikk jeg nemlig så lyst på et tre selv.. hmm, kan voksne ha sitte eget tenketre? Lurer på hva folk ville sagt om jeg satt oppe i et tre her i Oslo, kanskej blitt sett på som psykiatrisk 😛


Legg igjen en kommentar

Kategorier

