Publisert av: tornerose | oktober 25, 2008

Kattefilla

 

Katten er det eneste vesen som vitterlig nynner over livet; den spinner; den maler.  

(Agnar Mykle)

 

Dette bildet er ikke helt skarpt, men legger det ut fordi jeg synes det er litt stilig for det. Bildet kom til ved en feiltakelse. Jeg fikk trykket av uten å vite om det og uten at noe var innstilt på kamera, og foran meg stod katten og strakk seg så fint av alle ting. Det er totalt overeksponert noen plasser, men det verste er at jeg synes det funker. Liker konturene av hodet og poter i den brune fargen mot den hvite bakgrunnen. Så får de gode fototekniske bildene komme i en senere anledning..

Responses

  1. Enig i at dette er et deilig bilde som funker på tross av det en kritisk fototeknisk ekspert måtte finne på å tenke. Glad jeg ikke er det, og at jeg derfor kan nyte synet av en overeksponert uskarp pus 🙂
    Enn å kunne nyte livet slik en katt kan – eller en hund. Jeg har ofte tenkt at jeg i neste liv vil bli min egen hund. Akkurat nå ligger han og dormer foran varmovnen, fri for alle bekymringer mens stormen herjer utenfor vinduet…

  2. Gud for ett stilig bilde! Elsker kattebilder. Din sin fine pus?

  3. Syns det er kjempe fint, jeg. 🙂 Morsomt hvordan slike «feil» og tilfeldigheter kan ende opp i noe vakkert.. fremkall det og heng det på veggen. 🙂

  4. Som Ståle, er ikke jeg heller altfor kritisk til det tekniske, dersom jeg synes det virker, så virker det for meg iallefall. Og dette er et bilder som virker for meg 🙂 Det at bare hodet og ene poten kommer frem dog uskarpt passer flott inn her. Gir det ett kult overnaturlig preg, bra.

  5. Fargene var virkelig fine, katten som kommer frem fra det store intet! 😉 Legg gjerne flere bilder av både katten din, og andre ting som du skulle finne på å ta bilder av.

    Koselig, synes jeg:)

  6. Jeg er helt enig med de andre.. et herlig bilde av en vakker pus! Det er en hellig birma, er det ikke?

    «For noen blinde sjeler virker alle katter like. Men for en katteelsker har hver enkelt katt fra tidenes morgen vært fullstendig og fantastisk unik.»

    Sagt av Jenny de Vries

  7. Det var et deilig bilde. Rett og slett!

  8. Dette bildet likte jeg utrolig godt!

  9. Stilig bilde!

  10. Det funker i massevis! Et godt bilde er et bilde som kommuniserer og som treffer, og dette bildet gjør vel det, gjør det ikke? 😉

  11. Ståle: jeg tror jeg også vil bli katt eller hund. Kanskje katt for de er enda mer egenrådige, hunder blir gjerne kommandert litt- det blir ikke bedagelig nok for meg i mitt neste liv.. Meg selv er nok den største kritikern, jeg synes det var helt på kanten å legge ut, for jeg er veldig opptatt av at ting skal være skarpt. sÅ dette er nok første og siste gange jeg gjør ett unntak 🙂 Fy søren for et vær ja!

    Sissel: Takk, så kult at du syns det da;) Nei, dette er ikke min pus, men en venninne sin pus 😉

    Mirakel: Ja det var ikke en av de verste feilene jeg har gjort her i livet;) Takk for kjempe kompliment 🙂

    Liljefot: Flere bilder kommer. tar en god del men er så treg med å legge dem ut. Jeg er en ihuga fotojente, er gøy! Psst, ikke min pus egentlig, bare lånte den for øyeblikket..

    Fotoboksen: Tusen takk- så koselig kommentar! Vettu det er en Ragdoll, de ligner vel litt på hellig birmaer har jeg forstått.. Retter feilen 😉

  12. Ivar: Så utrlig gøy å høre da.. som jeg nevnte oppi der så er jeg nok rimelig kritisk selv, men våget meg på ett litt annerledes (søppelbilde om man vil) bilde denne gangen. For det hadde sin overnaturlig sjarm synes jeg også. Takk:)

    Beate: tusen takk- så herlig å høre!

    Sulvis: Tusen takk- Nå ble jeg glad 🙂

    Tordenlill: takker og bukker.. Tippet du likte det ja 😉

    Geir: du har så rett.. At det kommuniserer bør være første prio.. De orda der skal jeg ta med meg videre.. Takk for fin kommmentar fra fotolærern 😉

  13. Kult bilde – kul pus! 🙂

  14. Corvus: takk skal du ha:) Har bare pusen på låns, skulle ønske den var min for den er så nydelig!

  15. Morsomt når bilder allikevel blir bra.
    Selv har jeg et jeg tok av Jarek i vinter hvor han leker med et tyggebein. Innstillingene på kameraet er med litt for lang lukkertid, så bildet blir ganske uklart. Unntatt snuten og kjeften til Jareks om er helt tydelig, mens labber og kroppen ser vi er i bevegelse.

  16. 🙂 Stilig 🙂

  17. Oi, stilig bilde! Kjempekult faktisk 😀

  18. Eugenie: Å kan du ikke legge det ut? Hadde vært kjempe artig å sett den bildet 🙂 Ganske kult at feil kan bli såpass bra 😉 Takk for kommentar!

    Ulme: Thanks man 😉

    Monica: Takker og bukker. .. *smiler*

  19. mjau 😀
    Fint bilde, Torne!

  20. Takk søta (lindis 🙂 )

  21. Wow, tøft bilde, og tøff katt! Er litt gøy når slike ting som ikke er planlagt blir så bra=)

  22. Tusen takk for koselig kommentar ANe:) Og velkommen til bloggen min 😉

  23. Veldig stilig, Tornerose! Det er sånn lek med kameraet (selv om det ikke var planlagt) som kan gi uventede kule motiver. Og dette ble kjempefint!

  24. Noen ganger så ødelegger ekspertene fantastiske fotografier med sin kritikk, så jeg er glad for å ikke høre noen kritikk på dette bildet 😉 jeg elsket det 😀 det er rett og slett fantastisk i mine øyne. Og elsket katten din! Den er så søt, og fargen på øynene er helt syk fin. 😀

    (hvilken rase er det? ikke at det vil si meg noe særlig men greit å vite 😀 )

  25. Tusen takk Lothiane og Galithralia..
    Håper de neste feitrinna i livet mitt kan bli like bra 😉

    Tenker fortsatt på om vi ikke skulle saumfart oslo sammen med kamera rundt halsen lothiane?

    Galithralia: Puuuh, jammen vanskelig det navnet ditt, men tror jeg klarte det 😉 så herlig at du liker det så godt!!! Katten er så nydelig, den er ikke min, men venninna min sin. Er en Ragdoll.. så koster litt peng den der..

  26. hehehe du klarte det fint! kan godt kalle meg Gali eller noe annet hvis det er lettere 😉

  27. omtrent bare zebrafinker og hamstre og gullfisker som ikke koster flesk for tiden 😛


Legg igjen en kommentar

Kategorier

