Publisert av: tornerose | november 8, 2008

Graviditet-begreps-forvirring

Jeg kan ikke noe for det, men jeg klarer ennå ikke bli vant til at noen par sier «vi er gravide«. Får lyst til å svare; «ja, nå er det jo strengt tatt ikke dere som er gravide, men du vel?» Har muligens likestillinga gått litt langt når vi må tilegne mannen graviditeter også? Så vidt jeg vet er det fortsatt oss kvinner som går gjennom svangerskapet og plopper dette nurket ut. Nei, hvorfor ikke si; «vi skal ha barn«, med mindre mannen vil ta på seg føderollen også, da gir jeg meg, men inntil da; er ikke VI gravide i mine øyne 😉

Responses

  1. Haha, det har jeg irritert meg litt over og. Det høres så snålt ut. Da er det bedre å si: «Vi skal bli foreldre» eller som du foreslo: «vi skal ha barn».

  2. Nå har jeg stemt på deg, Tornerose 😀 Og så fant jeg noen andre blogger som virket verdt å ta en titt på:) Kanskje ikke så dumt at det blir arrangert Tordenblogg-stemming hvert år?

    Tror jeg skal rydde litt i bokmerke-favorittene, og slette noen og føye til noen andre. Eller burde jeg ikke si sånt noe høyt? 😯

    Klem

  3. hehe…Høres rart ut, men samtidig syns æ det e litt «Koselig» eller ka æ skal si. Like at mannen e så engasjert at han e «gravid». Store skrekken e jo at han ikke vil engasjere sæ, eller blir «fanga». Men enig i at de kan si at de skal ha barn….Kanskje de bare ikke har tenkt på det og vil være involvert. Du får opplyse! :o)

    En god vænn av mæ har nu ammetåke nu, så æ smile nu bare! Koselig at han tar sin del! :o)

  4. Hihi, frem til den ultimate drømmen om gravide menn går i oppfylling så er jeg storfornøyd med å en dag kunne si at <b<vi er gravide. Han får være med på moroa, da får han værsågod være med på de neste ni månedene også 😉

  5. Nå forteller jo avisene og kvennebladene oss at kvinnen har overtatt mere og mere av mannens rolle, og at detvikke er så
    mye særegent igjen for oss mannebein. Ikke rart vi vil ha NOE igjen for det;-).

    På en fin lordagsmorgen tenker jeg med mitt blide sinn at slike formuleringer er en måte å uttrykke samhold på, og deg er vel ingen dum ting?

    Og stemmen min får du.

  6. Humre. Jeg kan vel i bunn og grunn ikke annet enn å si meg enig med deg – selv om brodern har et poeng. Men det er vitterlig kvinnen som plopper ut nurket. Og for min del kan dere gjerne få fortsette med det 😉

  7. Dere har åpnet øynene mine litt, har ikke tenkt slik på det før. Ser at det er kosleig at mannen er med på graviditeten og ikke bare på øvingen 😉 Det som geir sier med at dette utrykker samhold var en fin tanke. Det er jo et lite under de to har sammen. Takk for innspill ogtanker, alltid kjekt å høre hvordan andre tenker..

    Jeg tror nok jeg fortsatt kommer til å si at JEG er gravid, men jeg sier gladelig at vi skal ha barn. At dette er vi sammen om. Hmm, begynte jeg nesten å glede meg her.. 🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

