Publisert av: tornerose | november 25, 2008

Dagdrømmer

Å bare våkne inntil Han.

Med ryggen mot magen hans. Kjenne sterke armer holde omkring meg.

Lytte til hans rytmiske, sovende pust og kjenne brystet hans senke og heve seg, senke og heve seg. Hverdagsglede, et lite øyeblikk, men likevel så stort.

To mennesker. Tett i tett.

Jeg snur meg og overveldes av lukten fra huden hans slik at jeg må stikke nesen i halsegropen og bli der en lang stund. Tiden er ikke et begrep. Det er søndag. To som har lyst å utforske hverandre sin søndag.

Glansen i øynene når de møtes for første gang etter søvnen. Ømheten i morgenkysset på kinnet. En ny dag sammen.

En varm og myk hånd som kjærlig stryker meg over skuldre, ryggen og rompa og som lydløst forteller meg at: “du er fin nok”.

Å bare vite at man er trygg.

At man er elsket for den man er.

Å få være noen sin.

 

Jeg finner meg selv ligge og drømme meg bort. Har latt tankene fly langt bortenfor alt som er.
Tåpelig ville noen si.
Du er en håpløs romantiker ville andre si.
Men hvem vet, kanskje en dag blir drømmen til virkelighet? Drømmen min kan iallefall ingen ta fra meg.

Responses

  1. For en flott drøm:)

  2. Finns ikke tåpelig å drømme sånn! En dag e det din tur, og håpe den kommer snart 😉

  3. Fin drøm skal jeg si deg:) Ikke la noen ta den fra deg heller! Og en dag skal du se den blir virkelighet:)

  4. Fint skrevet. En dag er det ingen drøm lenger, men noe du opplever hver dag.

  5. Dagdrømming er ofte den beste form for drømming, synes nå jeg – og dette var en riktig så fin drøm. Eneste jeg «må» pirke på er setningen ‘Du er fin nok’… Fin nok? Syntes det hørtes litt sånn ‘greit nok’ ut og det ble litt trist oppi den fine dagdrømmen. Men det er bare min mening da, ikke meningen å blande meg inn i din dagdrøm 🙂 Fint skrevet ellers, forresten!

  6. Nei, tenk! For det kan absolutt ingen! 🙂 Ja, ta fra deg drømmen din. Den er din og bare din. Akkurat nå. Men du, plutselig en dag deler du akkurat den drømmen med en du ønsker å dele den med. Å jadda, visst gjør du det. 😀 Det blir bra.

    Du skriver fortsatt veldig bra – håper du vet det. 🙂

    Håper du har det fint, prinsesse! 🙂

    Au revoir!

  7. Veldig vakkert skrevet! Fint at du postet denne.. 😀

  8. Joakim: ikke sant.. Litt romantisk komedie, men alt er jo lov i drømmeland 😀

    Sissel: aner jeg en til drømmer? Enig, jeg synes ikke det er tåpelig.. men rett og slett litt livgivende i hverdagen..

    Metern: Mine egne dårlige erfaringer holdt enstund på å stikke av med drømmen, men jeg maner den fram igjen, fordi jeg ikke vil miste troen på at det kan bli slik en dag 😀

    Tordenlill: gleder meg- den dagen kommer. Imens skal jeg nyte det livet i fantasien 🙂

    Astrid: Jeg er helt enig med deg i at det hørtes litt «greit nok» ut.. slik var det ikke ment forsåvidt.. Mer sånn at jeg er fin og akkurat bra som jeg er.. 🙂 når jeg ser på setningen så ble den jammen litt rar…
    Takk for koselig kommentar og koselig at du stakk innom bloggen min 😀

  9. Ulme: Blir alltid så glad av dine kommentarer jeg. Du skrev; håper du vet du fortsatt skriver bra. Jeg trengte sånn å høre den jeg, se øverste innlegg. Har virkelig sliti med å skrive noe som helst i det siste, ja du vet jo hvordan det er.

    Prinsessa har det egentlig ganske fint, finere enn på veldig lenge i grunn!! 😀
    Koselig å ha deg tilbake igjen også Ulme!!

    Mirakel: Takk- du er min lille inspirasjon, den som gav meg et spark bak.. lettet på trykket. Så masse takk til deg snuppa!

  10. Ikke tåpelig, bare veldig fint! Jeg vil også ha det sånn… 🙂

  11. Hva er tåpelig med å drømme den drømmen alle drømmer, men ikke så mange snakker om?


Legg igjen en kommentar

Kategorier

