Publisert av: tornerose | desember 9, 2008

Tornerose er navlebeskuende

Jeg har blitt tagget av Metern, Tordenlill, Fnugg og Gabby til denne Meme’n. Kanskje til og med fler som jeg ikke har fått med meg??Vel- endelig har jeg fått ut finger’n og skriblet ned 6 (u)interresante ting. Tiden går ellers med juleforberedelser, lange telefonsamtaler nordover og minimal tid foran pc’en. Here we go:

Reglene:

1. Du må linke til den bloggen som tagget deg

2. Lag en liste med seks (u)interessante ting om deg selv

3. Tagg fem andre blogger, la dem vite det ved å kommentere på deres blogg.

 

1) Jeg er ikke som jenter flest tror jeg når det kommer til filmsmak. Jeg fascineres stort av de ulike krigsfilmene som er lagd, og higer etter å se dem alle. Generelt filmer med menn i en eller annen uniform er glimrende, vel, ikke bare pga uniformen skal vite. I det siste har jeg brukt tid på serien «Band of Brothers» av Spielberg selv. Den handler om den spesialtrente fallskjermtroppen Easy company’s innsats fra D-dagen og til annen verdenskrigs slutt. En sterk, rørende og troverdig serie som skildrer det sterke brorskapet i skyttergravene, angrepene og ventingen. Dette er en serie hvor heltene faktisk dør, og er basert på de virkelige hendelsene i krigen. 10 spennende episoder som du definitivt bør se og grine til. Jeg er solgt hvertfall!

2) Jeg starter hver dag med det elskede og forhatte pålegget; makrell i tomat. Nam!

 

3) Får fortsatt julestrømpe av pappan min på julaften. Levert i munnen til gohunden vår Jambo. Blir aldri for voksen til slik..

4) De to tingene jeg er mest redd for er å holde tale og å dø. Holde tale er nesten like ille som å dø.

5)  Har fått fargene lilla og petrol/flaskegrønn-blå-turkis på hjernen!!! Jeg har en innebygd radar i meg som kjapt snapper opp disse klesplaggene i butikkene, øynene zoomer inn og kroppens muskler og ledd settes i bevegelse mot stativene. Det er virkelig en øvelse i selvkontroll for jeg kunne godt tenkt meg å ha alle slags plagg i den fargen. Er jo så steike lekkert!

6) Jeg simpelten elsker manneparfyme! Jeg snuser og sniffer når menn går forbi og lurer meg til flere klemmer en nødvendig pga lukten. Jeg er truendes til å kjøpe en mannsparfyme og dusje puta med før leggings. Watch out- plutselig er jeg i halsegropa di og sniffer!! ( Hvorfor er kvinneparfymer så kjedelige i forhold??)

 

Så var det dette med å linke til andre. Jeg tror rett og slett at meme’n stopper her, for alle har vel vært igjennm den for lang tid tilbake. Leser du igjennom som ikke har tatt den så oppfordrer jeg deg herved til å ta utfordringen. Lykke til!

Responses

  1. Blir du sjokkert om jeg sier at jeg aldri har smakt makrell i tomat?

    Og gutteparfymer er hot.. rett og slett. Nam nam!

  2. Åh, Band of brothers er utrolig bra! Digger den! Satt faktisk på et tog i Frankrike og diskuterte serien med et ihuga fan fra USA. Han hadde insistert på at de (5 college-gutter som var på backpacking) skulle innom Ardenne.

    Ellers er jo julestrømper koselig (tror jeg, har aldri hatt), makrell i tomat er forhatt, å dø er den andre tingen i livet man bare må (den første er å bli født – alt annet er prioriteringer (ergo kan du bortprioritere taler 😉 )), farger vet jeg lite om, men kan litt om manneparfymer.. 😉

    Godt å ha deg tilbake igjen! 🙂

  3. Jeg vil vel heller kalle gutteparfyme «praktisk». Men det er vel fordi jeg er gutt…

    Når det gjelder memen, så strøk du på den: Det var faktisk interessant. Og du har rett. Alle har vært gjennom den 😉

  4. Enig med Ulme, – godt å ha deg tilbake! 😀

    Jeg synes også manneparfymer er hott, men helst på menn jeg ser på som hotte…. hehe, er litt mer kritisk der enn deg 😉 Og så har jeg problemer med å finne en god parfyme som jeg kan føle er litt meg, liksom. Det er jo så mange av dem! 😐 *sukk*

  5. Mirakel: har du ikke????? hjelpes, du har gått glipp av noe stort!!!!! Lov meg at du smaker en gang da.. sååå godt!! selv om den lukta ikke er den beste 😉

    Ulme: så kult at du liker den!!!! Man blir liksom helt hekta..Scener som gjorde mest inntrykk på meg var blant annet på vintern der i skyttergravene, da de finner konsentrasjonsleirene, da angriper en by og ledern klikker og sier masse ulike ordrer og alt blir bare kaos.. vel, egentlig er det mange scener som sitter fast. Sterk serie rett og slett, også har dte skjedd liksom! Jeg skulle gjerne gjort som backpakkerne og besøkt stedene selv gitt..
    Ååååå mannelukt på deg ja.. pass deg 😉

    Geir: Praktisk fordi kvinnene blir spinnville ja 😉 Hehe, siden jeg ikke strøk på skolen så er det jammen på tide jeg stryker på noe gitt 🙂 Hehe, ja- denne memen har jammen vært all over, ikke verst..

    Liljefot: Takk takk:) Jeg er jammen en uregelmessig blogger.. tida strekker ikke til ..Jeg også sliter med å finne en skikkelig parfyme som er meg.. for det første blir jeg lei dem, jeg lukter dem ikke lenger og jeg synes ikke den treffer helt nei.. hmm.. når kommer vår parfyme da tro?


Legg igjen en kommentar

Kategorier

