Publisert av: tornerose | desember 14, 2008

Julestemning på 48 kvm

Siden jeg ikke har verdens største krypinn så blir det bare sporadisk pynting til jul. Kan ikke drukne i julepynt heller her inne. Jeg drar også alltid tidlig hjem til familien så det er ikke vits med juletre, ei heller plass. Jeg har gjort det slik de siste årene at jeg pynter med lilla, sølv, hvitt og naturting i adventstiden, mens når jeg kommer hjem får jeg overdose med rødt, nisser og anna glitter og glamour. Inntil da forbeholder jeg meg retten til å kjøre en klassisk stil for gi balanse og ro i sinn og sjel. Og det er ikke mange nisser som kommer innenfor min dørterskel skal vite.

 

Jeg lager stort sett en adventskrans selv med det jeg finner for hånden. Slik ble årets:
001

 

017

Jeg sa jeg ikke hadde juletre, men det er aldeles feil, har jo dette flotte, urbane kvistverket! Med litt pynt er det jammen ikke verst.. 

004

0071

Ja er en evig romantikker.. Hjerte skal det være! 

015

 

Denne nissen med lua over øynene er så søt at den sjarmerte seg inn i huset mitt for et par år siden som den eneste røde julepynten min. Dette er den ene av de to nissene mine.

023

 

Jeg liker veldig godt engler som julepynt! Denne englen heter Tiffany-engel og skifter litt fargesjateringer ettersom lyset skinner på den. Vakker!

025

 

Nisse nr 2 digger jeg også, den er ny av året. En hvit, herlig Gandalf-aktig nisse som traust kikker på meg når jeg ligger og sløver i soffan. En perfekt julesak synes jeg. Ok- den er hvit.. og julepynt skal ikke være hvit. Men akkurat før jul er alt lov.

028

 

Nok en nydelig engel jeg har fått. Tar det som et tegn på at folk synes jeg er en engel 😀

030

 

Er man allergisk mot julestjerner må man ty til andre juleblomster. Her er 3 svibler som jeg venter på skal sprette ut siste uken jeg er i leiligheten. Med litt sølv og lilla i potten så blir det litt stemning av dem også.

033

 

En Georg Jensen børsta stålengel… ganske kul og elegant.

040

 

Dette var litt av stæsjet mitt, i tillegg til lysestaker med lilla lys og røkelse som også er slagere her i hverdagen. Dette er pynten mens jeg venter. Venter på å dra hjem, venter på de gamle tradisjonene, venter på den store dagen.

Julestemninga slår aldri helt inn før pappa setter opp juletreet på lillejulaften og alle de hjemmelagde nissene i alle fasonger og størrelser fyller barndomshjemmets kriker og kroker. I overflod! Da kan jula komme!

Responses

  1. Utrolig koselige bilder 🙂

  2. ganske mye stæsj her, og det står jo i stilig stil til hverandre! 🙂

    mon tro om jeg skal pynte opp bloggen min med et juleinnlegg? Hmm.. snart!

  3. Jeg ble litt inspirert av svibelanretningen din! Jeg jobber jo på et gartneri og begynner å bli litt ferdig med svibler i glassvase så kanskje jeg skal sette opp en ny svibelutstilling ala din når jeg kommer opp etterpå! Fin var den i alle fall!

  4. Så mye herlig julepynt 🙂 Jeg har også den hjertelysestaken også, bare i svart..

  5. Hei Tornerose.
    Mange fine bilder og mye fin julepynt. Du har fått ny bloggdesign. Spennende, ble bare litt forvirra av disse hvite greiene som daler ned. trodde først det var på øynene mine. jeg har slike synsforstyrrelser av og til hi hi hi
    Alva

  6. Det ser jo kjempekoselig ut hos deg! 🙂 Skikkelig julestemning alt.. Du er vel gjerne ferdig med julegavene og? 🙂

  7. Fin bloggen din har blitt da. Og fint var det i det lille krypinnet ditt. Det er ikke størrelsen det kommer an på når man har blikket. Det der var i overkant av det en millionvilla hadde klart å få til av julestemning med all sin plass og stas.
    Tar du på deg designjobber?

  8. Ser ut til å bli en fin jul 😀

    Søte giraffer på toppen her, borte til høyre ser det ut som de danser liksom 🙂

  9. Heia! Bare innom for å si hei og ønske deg ei god helg! 🙂 Håper du smiler og har det bra.. 😀

  10. Hei:)
    Så mye julefint hos deg:)
    Vil takke for besøk i bloggen i år og ønske deg ei trivelig og god jul og et godt nytt år!

  11. Så fint du har det! Og så kule giraffer i headingen! :o)

  12. Virkelig stilig! 🙂
    Ønsker deg en riktig god jul, vennen, og håper du får en flott tid med mye god mat og mennesker du er glad i. Juleklem fra meg

  13. Hei, hei, prinsesse!

    Vil bare ønske deg og dine ei kjempefin julehøytid. Håper den blir fredfull og god, og at du får noen ønsker oppfylt. 🙂

  14. Du har fått en liten hilse fra Expertboi inne hos meg.. 😉 😉

    Under «Ulme får svar på tiltale» tror jeg det er. 🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

