Publisert av: tornerose | januar 26, 2009

Skrytepost! (meme)

Det passer meg i grunnen helt fint med en vandrememe hvor man får mulighet til å være navlebeskuende og skryte av seg selv. Søte Mirakel skjønte at jeg særlig i disse dager trengte og tvinges til å tenke over de fine tingene jeg kan og er, siden jeg sliter litt med å verdsette meg selv for tiden.

Tre ting jeg er flink til:

  1. Jeg er kreativ. Jeg kan vel egentlig litt om veldig mye. Jeg har stadig behov for å bruke hendene til formingsaktiviteter, maling, fotografering, musisering, kokkelering, skriving, design, innredning osv. Det føles godt å holde på med slike ting. Jeg kopler totalt ut, tankene flyter friere og det føles godt å skape noe. Jeg tror alle kan lære å bli kreative, jo mer man utforsker den siden av seg selv, jo mer vil man finne.
  2. Jeg er flink å kjøre bil. Jeg blir furten og «mannvond» om noen setter meg i kjærringsjåførbåsen. For jeg er stolt over at jeg ofte har godt overblikk, har en ro over kjøringen og ikke er redd for å kaste meg ut i situasjoner som jeg må handle raskt. Og best av alt, jeg skremmer sjelden bort folk med kjøringen min, men er en trygg sjåfør.
  3. Jeg er veldig flink med barn. Jeg elsker barn og jeg elsker den følelsen det gir meg å være med dem. Ordene bare kommer av seg selv og kommunikasjonen er mye enklere enn med voksne. Handlingsmåter jeg bruker funker som bare det. Jeg tror barn fort merker at jeg er en som er lett å være med og er interresert, for jeg har alltid sugd til meg alle slags barn som om jeg var en svamp.  Jeg slutter aldri å fascineres av barn, smartere vesen skal man lete lenge etter. I familieselskaper bruker jeg helst tiden med de minste, gjerne på gulvet i lek eller samtale med dem. Jeg er flink i jobben min som pedagogisk leder. Jeg skal tilbake til den jobben en dag!

De heldige som skal få trosse janteloven og skryte uhemmet av seg selv er:
Ulme
Valkyriana
Tordenlill

Responses

  1. Man burde få sånne utfordringer med jevne mellomrom. Det, og å nevne ting som man liker i livet, grunner til å leve.

  2. Så bra liste! Du er flink i mye, altså… og samtilige er misunnelsesverdige. 😉 Jeg er hverken kreativ eller kan kjøre bil, og jeg stivner litt foran barn. :p

    Kanskje vi skal innføre å ta en slik liste en gang i måneden? 😉

  3. Ja, dette er noe man burde gjøre regelmessig! Og gjøre ordentlig, altså tenke grundig gjennom og være ærlig med seg selv.
    Jeg syns det er kult at du er god til å kjøre bil. Jeg var nervøs i trafikken tidligere, men etter å ha kjørt på venstre side i land der trafikkreglene ikke aldri gjelder har jeg også begynt å synes at jeg er flink 😉

  4. Hei på deg! Du kjenner ikke meg men jeg tar en sjanse å foto-ufordrer deg. Har postet litt om den i min nyeste post.

    Kjempefin blog du har, bokmerket! 🙂

  5. Ragne: du har helt rett, man burde gjort det mye oftere. Kanskje man kan ha en liten bok hvor man skriver alle de små tingene som gjør livet verdt å leve? Jeghar selv en takke bok hvor jeg takker for alt jeg er glad for. Føles ganske godt etterpå 🙂

    Mirakel: Hehe, men jeg vet du har mange kvaliteter jeg ikke har snøring på 😉 Jeg synes faktisk vi skal minne hverandre på at vi vi lager en slik liste en gang i måneden eller kanksje enda oftere.. Hmm, ja det gjør vi rett og slett!! lurt!

  6. Tante Grønn: Jeg synes som Mirakel skriver at vi alle har en slik post en gang i mnd… 😉 Venstrekjøringer er ganske sært ja.. Husker jeg fikk rimelig hetta da jeg kjørte i begynnelsen i Namibia, men etterhvert så blir man vant til det også. Jeg synes du er kjempe tøff jeg når du ikke er så glad i å kjøre men likevel kjører i utlandet 😀

    Øyvind: Hei og velkommen hit 🙂 Oi, nå har jeg lest om utfordringen, og jeg skal se hva jegkan fikse.. Takk for fine ord!!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

