Publisert av: tornerose | april 8, 2009

Go påske!

Da var storbypåsken min avsluttet for denne gangen, og jeg var så heldig og få noen soldager før regnet tok over i manesjen. Oslo er forresten en genial plass i påsken, for det hersker da en rolig og behagelig stemning  der, og det er ikke tjokka fullt når man vil ha en utepils, finne parkering, reise i «rushtiden» osv. Ja, virker som alle blir litt mildere til sinns disse vårdager, og det gjør godt i en ellers rimelig «steril» og kald by. Men nå drar jeg altså til fjells og satser på det går bedre enn i fjor. Etter ett par dager som D-kjendis, kan det være greit å komme seg på landejorda igjen før en blir for høy på pæra. Det blir derfor høy vin, badestamp, lese og sole seg – faktor i ett fjellområde hvor ingen kjenner en igjen. Skjønner at det kan være en like greit å pakke snippesken nå etter svært ilter fotofikling siste døgnet. Hva er dette klare-selv-eller ikke- gi-seg- fenomenet?? Hadde vært greit å ha litt mindre av det genet der i perioder. Måtte ta meg en lang gåtur for å forhindre at jeg kasta hele dataen i søpla fordi sinnet var i kok og jeg var rød i fleisen. Jeg håper derfor noen barmhjertige sjeler vil hjelpe meg litt med ny header over påsken. Mangler noen små ting så er den gjennom nåløyet. Om du rusler rundt i Oslo i påsken, kommer du kanskje over løsningen på quizen, som nå har fått noen små hint i kommentarfeltet. Ellers kommer løsningen rett etter påsken. Siden vi snakker om quiz, så har jeg funnet noen quizvarianter som jeg synes var utrolig festlige og geniale. Les om omtrentlig, subjektiv, moralsk, nærtakende og uriktig quiz borte hos Are Kalvø. Kanskje noe å teste ut på pubquiz i oslo? Bør bli poeng for kreativiteten hvertfall! Skulle du og kjæresten kjede deg grulig i påsken synes jeg dere skal teste ut denne sprayen. Seriøst, kan det virkelig funke? Vel, da bør noen gutter løpe og kjøpe..

Med eller uten spray, da gjenstår det bare å ønske alle lesere en riktig så god påske!

Responses

  1. GOD PÅSKE TIL DÆ FINE TORNEROSE 🙂

  2. Aw, ha en riktig god påske du også! Jeg synes fjellpåske er bedre enn storbypåske – men det er jo smak og behag. Deilig er det med litt av begge deler! Håper du får fint vær på fjellet i alle fall 🙂

  3. God påske prinsessa 😀

  4. ulmis ønsker selvfølgelig Prinsessa ei kjempegod påske! Slapp av og nyt gode dager! 😀

  5. God påske til deg også! Her er det bypåske, og jeg nyter det. Liker at alt går så sakte og fredelig for seg. Er nok litt sedat anlagt, tror jeg 🙂

  6. Håper du koser deg masse på fjellet -God påske:)
    Klem

  7. Jeg har sett deg kommentere rundt forbi, men nå har jeg lest meg gjennom mye av arkivet ditt.
    Du skriver så godt og med innlevelse, og du virker som en veldig søt pike. Nesten så man blir litt «glad» i deg, bare ved å lese om deg.

    Haper du har hatt en fin påske! 🙂

  8. Takk for alle påskehilsnene alle sammen!!! Fikk lest noen av dem på wap på hytta, varmet! Håper dere også hadde en fin påske.

    Kristin: Må si jeg ble rørt her nå!! så koselig at du liker det jeg skriver og ikke minst rørende at du har rotet i gamle arkiver og lest!! og at man blir glad i meg av å lese.. denne skal jeg leve på lenge, tusen takk! Har du blogg kristin?


Legg igjen en kommentar

Kategorier

