Publisert av: tornerose | juni 15, 2008

5 spørsmål til Tornerose

Jeg har blitt tagget av Valkyriana til å besvare 5 spørsmål, og tar selvfølgelig utfordringen på strak arm.

1. Hva gjorde du for 10 år siden?

– For 10 år siden var jeg tyve år. Var akkurat ferdig med
folkehøyskolen og rimelig «høy» på opplevelser etter året. Jeg søkte masse jobber som assistent i barnehager i Bergen, men det var svært få ledige stillinger og mange om benet, dessuten veldig upraktisk å dra til Bergen for hvert jobbintervju. Så det ble aldri Bergen selv om jeg hadde aldri så lyst. Jeg flyttet til Oslo i en 14 kvm leilighet i underetasjen til ei senil dame, noe jeg visste lite om på forhånd. Med andre ord noe jeg kom til å angre litt på. Begynte å jobbe i barnehage i Oslo og stortrives i byen og arbeidet. Faktisk så mye at jeg aldri kom meg vekk herfra. Så her sitter jeg den dag idag, dog ikke i en 14 kvm leilighet. Men på 10ende året som folkeregistrert Osloborger.

2. Hvilke fem ting står på gjøre-lista di i dag?

  1. Ligge på soffan og pleie den påbegynte forkjørelsen, snyte meg, tørke rennende øyne, skylle nesa med nesehorn, synes litt synd på meg selv og håpe noen kommer og lager deilig mat til meg;) Må forte meg å bli frisk, kan jo ikke være syk på bursdagen min:(
  2. Rydde ut av oppvaskmaskinen.
  3. Sanke info om bremseklosser og hvem som kan hjelpe (også fra soffan, hehe)
  4. Se en film, og en haug med dårlige tvserier. (Blant annet grine til ekstrem oppusning)
  5. Pløye gjennom legathåndboka

3. Snacks jeg liker

Det er stor forskjell på hva jeg liker og hva jeg spiser… Jeg spiser ikke sukker for tiden, og dermed spiser jeg mye frukt, bær, pistasjnøtter, peanøtter med skall, tørka frukt, smoothie, salte mandler, hjemmelaga popcorn osv. eller lager meg en fersk juice i saftsentrifuga. MEN er ikke til å komme borti fra at jeg elsker:

– skumbananer med sjokoladetrekk

– mandelkake med gul krem

– brownie og sjokoladekake

– Daim, Bounty, og stort sett de fleste sjokolader.

– salte drops og skum

– Potetgull (men det er iallefall fy fy for tiden, så det har jeg ikke spist på laaaang stund.)

Så i drømme så fråtser jeg i disse… Men jammen mye god sunn mat også!

4.Ting jeg gjerne vil gjøre om jeg blir milliardær

  • Kjøpt meg et hus ved havet, med strandlinje, båtplass og hage til å så urter og blomster i. Hatt en hengekøye mellom to trær og ligget der og kost meg med en bok eller utsikten. Leid to menn med bar overkropp som kunne tatt husets utvendige overhaling (mens jeg så på).
  • Pusset oppp huset (med hjelp) og fått det akkurat sånn jeg drømmer om, men brukt masse tid til å planlegge og pløye igjennom interiørkataloger.
  • Kjøpt meg frisk og prøvd det meste av behandlinger sånn at jeg kunne jobbet. Ja for ville jobbet selv om jeg vant en milliard, enten for lønn eller frivillig. Og ble jeg frisk så ville jeg hatt barn fort som også kunne få en del av pengepotten.
  • Og siden jeg pga penger ble frisk så ville jeg brukt penger på å hjelpe andre me-syke i landet.
  • Hjulpet et familiemedlem så hun kunne fått seg hus og bedre råd.
  • Reist! Afrika igjen.. sør- amerika, Mellom-amerika, Asia, Seyschellene, Maldivene, Italia, Frankrike.. Ja dit hjertet ville dra rett og slett. På turen ville jeg selvsagt nytt spennende mat fra de ulike kontinentene, drukket vin, og hatt kamera klart for nye motiver.
  • Oppgradert til et enda bedre kamera, og kjøpt noen objektiver til.
  • Lagd et hjem med mye kjærlighet i for gatebarn i Afrika, eller invitert de husløse i Oslo på en herlig middag på resturant.
  • Støttet privatpersoner og organisasjoner som trengte penger..
  • Studert uten å bruke studielån. Master i spesialpedagogikk feks..

.

5. Steder jeg har bodd

– Notodden/ Heddal

– Flere steder i Vestfold

– Hurdal

– Nordberg, Nordstrand, Ullern, Majorstuen x 2, Torsov, Tøyen (siste 10 åra)

Jeg utfordrer Buster og Sander til å besvare alle eller noen av spørsmålene i bilder..


Svar

  1. Forskjøla? Dett i desa? Dipt.. Dåper du blil frisk til dursdagen? Nål er nå det igjen? 🙂

  2. lindis stemmer for bursdagsselskap i bloggen. Vi kan ha sånn 3D-kake og greier. Det lar seg sikkert ordne??

  3. Ja.. DETT i ene øyeblikket og rennenese i neste 😦 Dåper jeg blil frisk til dursdagen.. Dipt ja!! Hehe..

    Synes litt synd på meg selv nå, Må må må bli bedre.. ellers blir det sutreblogg imorra og dagen derpå, og det kan vi ikke ha noe av.. Jammen meg godt du har en plan B Lindis!! Så får jeg feira med noen iallfall.. 3 D kaker smaker nesten like godt som kake med gul krem veit jeg 😉

    Bursdagen min feirer jeg sammen med Henrik Wergeland om ikke annet 😉 Så da vet dere når dagen min er..

  4. Legathåndboka ble liggende uåpnet, x antall serier og film sett og fordøyd, oppvaskmaskina tom, bremseklossene er utsatt, snyte meg og snufsa, så da fikk jeg nesten gjort de 5 tinga 😉

  5. Imponerende liste! Så flink du e, Søta! Ønske dæ kjempekjempekjempegod bedring! Stooor KleM 😀

  6. Jeg kan nesten bare skrive under på alt du har listet opp. Med så mange penger så kan vi sikkert bare kjøpe oss noen barn og så slipper vi strekkmerker!

    Tenk så annerledes det kunne ha vært om du hadde kommet til Bergen, da, den gang?! Rart å tenke på! 🙂

  7. Kanskje du og valkyriana hadde vært radarparet hvis du hadde flyttet til Bergen? 🙂

    Du, Carletti’s skumbananer!!! Mmmmmm… Har du smakt dem? Store bananer med herlig skumfyll. Store grønne esker, 4 lag med bananer, 10 bananer i hvert lag… Nammis.. 😀

  8. Jeg tar en utfordring. Men gi meg litt tid, vi er tross alt midt inne i et fotball-EM.

    🙂

  9. Angel.. mmmmm kjente ønsknigen heeeeelt bort til meg.. takk takk, er kanskje litt bedre?? bittlitt 😉 Ser deg imorra frøken Fryd 😀

    Valkyriana: Haha, du kan få sagt det, det var en genial idee rett og slett, har hele tiden fundert på hvordan slippe unna de strekkmerkene 😉 Ja, har tenkt mye på det.. så annerledes.. Da hadde jeg ike truffet mannen som kom og gikk, ikke tatt sprøyte å blitt syk tro? Men da hadde jeg ikke truffet deg så jammen litt bra jg tok den sprøyta også 😉 Du og ja emil…

    Ulme; vi er litt radarpar allikelvel vi , men hadde vært superkoselg og bodd nært.. så kunne jeg kommet å hørt på musikern spillle og greier… Også kunne jeg spist de tingene du ikke like i twistposen 😀 Familien min er litt glad det ikek ble bergen.. de vil jo generelt bare ha meg hjem

    Ja!!!! De bananen e er heøt fantastiske!!! nam nam og momsemomse. Uslåelige, rett og slett.. hehe, til og med tella hvor mange det er på rekke, knis.. du er nok hekta slev du ulme..Å nå fikk jeg lyst på banan.. *blunker pent med sitt blåe øyne og håper ulme sender over en av de 40 bananane sine 😉

  10. Flott Buster!!! Og take your time.. har på følelsen av at vi kommer til å se noen bilder fra… fredrikstad? 😉

  11. Ok, jeg er i gang 😉

  12. Oi, flott at du tok utfprdingen også Sander 😀


Legg igjen en kommentar

Kategorier