Publisert av: tornerose | august 30, 2008

15 (+5 ) særegenheter og forunderligheter om Tornerose (meme)

Jeg ble tagget av Valkyriana for noen dager siden, men har jammen måttet tenke litt på denne oppgaven. Først fant jeg bare 4 særegenheter og tenkte at jeg mest sannsynlig ikke er sær en plass, og smilte over oppdagelsen. Men etter å ha tenkt meg om datt det ikke bare 15 særegenheter ned her, men 5 ekstra også. Til min store fortvilelse! Slenger det likegodt med som bonusmateriell 😉 Så.. Ja, vi kan nok konkludere med at jeg er sær, men kanskje søt-sær? Lov å håpe 😉

Here we go…:

  1. Lei tendens til å glemme å lukke dører og skapdører overalt (til min fars store irritasjon når jeg er hjemme der). Jammen like greit at jeg bor for meg selv, selv om jeg til tider ikke føler jeg gjør annet enn å åpne og lukke skapdører. Kunne vært greit å ha en egen ansatt som tok seg av dette..
  2. Finner meg selv stående og titte inn i kjøleskapet uten å vite hvorfor, ja faktisk vel og lenge. Jeg ender gjerne ikke med å ta ut noe, for det jeg skulle hente ut er for lengst glemt.
  3. Veeeeldig opptatt av å forsvare at jeg ikke er så vimsete og distré selv om jeg mistet en flybillett og ett par nøkler i barndommen. Er nemlig blitt stemplet for livet. Men jeg er ikke så vimsete, så det så uansett hva andre måtte mene!
  4. Pakker tungt! Hvorfor ta med lite når man kan ta med mye er min filosofi. Straffet seg i Chania denne gangen… Når begynte de å veie håndbagasje liksom? *snøft* (Jeg vurderer sterkt å gjøre noe med denne særheten).
  5. Begynner å grine av “ekstrem oppusning” hver søndag. Fin søndagstradisjon må jeg si. Jeg prøver virkelig å la vær å tute, men når tøffen av en programleder griner så tårene spruter så har jeg ikke noe annet valg enn å åpne slusene selv. Han og jeg liksom…
  6. Husker aldri om jeg sendte sms’n eller ei og sender derfor dobbelt. (Har alltid så fullt med meldinger at sendt-meldingene ikke blir lagret. Og gidder aldri bruke tid på å slette i inn/utboksen. )
  7. Ekstrem evne til å leve meg inn i alt fra Cæsar til filmer (også jeg som ikke liker Cæsar engang) Igjen- godt jeg bor alene!
  8. Synes tær er ekle. Ser ut som deformerte små fingre og er bare rare. Virkelig rare! Så hold tærne for deg selv…
  9. Liker ikke at folk fikler innpå øyet. Å se folk sette på linser vil jeg helst unngå. Å bare tenke tanken på at noen får noe stukket i øyet får meg til å brekke meg nærmest.
  10. Livredd blodprøver. Bruker babynål og er like glad for at jeg overlevde hver gang. Dere har med en skikkelig tøffing å gjøre skjønner dere 😉
  11. Lager små historier i fantasien om folk jeg observerer på t-banen, naboer osv utfra deres kroppsholdning, uttrykk, klær, stil osv. Hvor de har vært og hvor de skal. Kunne vært artig å visst om antagelsene stemte 😉
  12. Er overbevist om at gulost som er skåret med riflet ostehøvel smaker bedre enn ost skåret med vanlig ostehøvel.
  13. Når jeg har fått en sang på hjernen så kan jeg spille den 20 ganger etter hverandre uten å bli lei. Huseiern derimot…. 
  14. Spiser peanøttsmør med syltetøy oppå. (Men det er ingenting i forhold til pappas egg med syltetøy, blæ)
  15. Føler tilfredsstillelse ved å kaste, sortere og systematisere. Å se inn i et kjøkkenskap hvor alt sirlig er plassert i bokser med tilsvarende merkelapp, ER herlig. (Du og jeg valkyriana!)

 

********************Bonusmateriell************************

 

  1. Har en tendens til å glemme meg bort og bli sittende og kikke på folk eller lytte til det som blir sagt uten at jeg mener noe vondt med det (feks om jeg er på restuarant).  Det bare blir sånn, men forsøker å la vær.
  2. Beslutningsvegring! Smått og stort- valg er pyton! For og imot, for og imot… *sukk*
  3. Setter alltid varene i handleposene pent og ordentlig i butikken, her er det ikke slinger i valsen.
  4. Skriver lister..
  5. (Listefeber)

  6. Smiler så mye at jeg blir støl i kjeven. Må ha surhetstrening i de påfølgende dagene etterpå.

 

Om dere er sære og ønsker å fortelle om det, så kan dere forsøke. Jeg utfordrer riktignok deg Lene, ikke fordi jeg tror du er sær, men for da noe annet å tenke på, hehe. Så jeg gjør deg faktisk en tjeneste 😉 Kanskje Glama og Camomille tar utfordringen også?


Svar

  1. Jo takk du, jeg trenger jo det.
    Du er en venn i nøden 😉

    Venter på noen særheter jeg frøken.. Men du er kanskje litt busy med andre ting? 😉

  2. Supert, vennen! 😀 Vi kunne nok hatt mange spennende samtaler basert på våre fantastiske tankespinn om tilfeldige forbipasserende. Hi hi!

    Og, joda, du er søt-sær! 😉

    Det er jeg gansek sikker på!!! Tror jeg må komme snart jeg 😉

  3. Hehe

    Jeg ville også egentlig påstå at du er søt-sær!

    Jeg hadde ganske godt begrep om mine egne særegenheter før i tiden. Men etter å ha bodd sammen med sambo en stund, dukket det gjerne opp en helt ny sær-liste. Skjønner ingenting, jeg!

    Som at jeg ikke våkner om natten om så huset faller i hodet på meg *himler vantro* Det er helt utrolig hva de prøver å innbille en. Jeg som er så årvåken!

    Eller at jeg ikke følger med når han snakker! HA! Det er mannfolk som er kjent for å ikke følge med, ikke kvinnfolk… *fortørnet mine*. Kvinner lytter! *nikker megetsigende og overbevisende – det er helt sant*.

    (Hm – nå var det noen som sa noe på kjøkkenet. Men pytt. Det var sikkert ikke noe viktig)

  4. Denne var artig. 15 særheter? Jeg tillater meg å la meg utfordre. :mrgreen:

  5. Haha, det e sp gøy å lese. Syns du e veldig søtsær!

  6. Tja, why not? Jeg skal se litt, tenke meg godt om, og prøve å finne noen som er verdt plassen. 🙂 Håper det går greit med deg om dagen??

  7. søt-sær absolutt 😀

  8. […] særegenheter og forunderligheter ved meg meme Jump to Comments Tornerose tagget meg for en stund siden. Takk for utfordringa! Særegenhet. Jeg har tenkt litt på det, men […]

  9. Denne syns jeg var kostelig: Er overbevist om at gulost som er skåret med riflet ostehøvel smaker bedre enn ost skåret med vanlig ostehøvel. Humrer godt og grundig 🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier